[Epitesz-barkacs] kerti locsolás-kiegészítők

Vámos Dénes lista at vdenes.hu
2009. Júl. 14., K, 23:00:29 CEST

jhidvegi írta:

> Nem világos. Hova le?
> Ha nincs semmi visszacsapószelep sehol, akkor töltheted, amennyit
> akarod, rögtön lefolyik, és nem tudja felkapni. Lehet, hogy van ott
> mégis visszacsapó szelep? Sőt, lábszelep? Csak épp nem jól zár, és
> leereszti a vizet?
>
> hjozsi
Na most végre van időm megint foglalkozni a kerttel:

Csináltam pár képet: http://gallery.vdenes.hu/kut/

A kút úgy kezdődik, hogy kijön a földből egy 40-es cső, ebben megy bele
egy jó vastag spéci-végű colos cső (szivocso_vege.jpg), majd ez megy rá
a szivattyúra.
Egyébként van olyan "üzemmódja" is a kútnak, hogy kézzel húzom fel a
vizet egy mindenféle cső-elemekből összetákolt szerkezettel
(kut_keziszivattyuval.jpg).
És ha elkezdem betölteni a vizet a csőbe, akkor igenis meg tudom
tölteni, és úgy is marad. Mondjuk nem néztem, hogyha otthagyom egy órát
visszaereszt-e, de gondolom igen, hisz a szivattyúnak is ez a baja.

Milyen megoldás van erre? Fogjak egy 4 méteres csövet, és dugjam be
lábszeleppel a 40-es csőbe? Vagy lehet, hogy csak jobb csatlakozások
kellenének (a szivattyúnál szokott fent ereszteni, de inkább csak a
nyomóoldalon), hogy ne legyen levegős?

--
Üdvözlettel,
  Vámos Dénes