[Epitesz-barkacs] Bogaras faszerkezet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 15., Sze, 12:07:34 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Nem kell 100 fok, még 50 sem, a méhek úgy ölik meg a betolakodót a
> kaptárban, hogy körégyülekeznek, és elkezdenek zsizsegni a szárnyukkal,
> így megemelkedik a hőmérséklet, de kötve hiszem, hogy 100 fokig.

Jó, de ez alatt a méhek életben maradnak, nem? :-)

Lehet, hogy tényleg nem kell 100 fok, csak gondoltam, az a hőmérséklet az,
amin a víz is jó eséllyel eltűnik a zugokból is, anélkül meg ugye max a
mikrobák közül marad életben valamilyen. Peték, lárvák biztos nem.

Azért el tudom képzelni, hogy ebben az esetben, ami az indító téma, valami
vegyszeres kezelés is megfelel. Pl xilamonos permetezés, ha úgyse lakott
még a kéró. De biztos vannak ma már hatékony más, esetleg vízalapú anyagok
is. Minimum kérdezni érdemes szakembertől.