[Epitesz-barkacs] RE-USE OF BRICKS

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 16., Cs, 18:07:21 CEST

szó volt a tégla újrahasznosításáról, vagy tiltásáról

először egy távoli ponton:

[PDF] MAT-8 RE-USE OF BRICKS - [ Oldal lefordítása ]
Fájlformátum: PDF/Adobe Acrobat - Megtekintés
MAT-8 RE-USE OF BRICKS. Aim of Credit. To encourage and recognise
the re-use of bricks to reduce new material consumption. Credit Criteria ...
cityofsydney.nsw.gov.au/.../MAT-8%20Re-use%20of%20Bricks.pdf

aztán egy nagyon is európai lehetőség:

-----------------
> http://www.privatbankar.hu/html/cikk/kommentar.php?kommentar=7536
>
> Bontott építőanyagok hasznosítása: sittre ítélve    2004.04.13 10:44
>
> "A probléma, hogy az építésügyet senki nem érzi magáénak, ezért senki nem
> nyúl ehhez a kényes témához. Magyarország uniós csatlakozása viszont hozhat
> némi javulást, hiszen még az EU-ban is példátlan ez a szigor. Ha egy holland
> építész tíz év jótállást vállal az építőanyagra, akkor az ezen időszakon
> belül bármikor újra beépíthető, nem kell minősíteni' - mondta a Gazdasági
> Rádiónak Varga Illés Levente, az aláírásgyűjtés egyik szervezője.

> [...]

megkerestem ezt a Varga Illés Leventét, hogy hogyan megy ez a hollandoknál, ha említette:
------------
http://vargailles.archi.hu/index.php/epitesugy/26-3per2003?showall=1

A korábbi szabályozás adott egy kiutat: magán célra, saját magának az ember építhetett nem minősített termékből is. Ezt a „jogharmonizációs” szabályzat már nem tartalmazza. Holott, például az EU tag Hollandiában is úgy rendelkeznek: ha a tervező és/vagy a kivitelző vállalja a 10 éves garanciát, akkor az engedélyező hatóság szabad utat ad. Ez normális is, hiszen a felelősen gondolkodó és tervező építész büntetőjogi felelősséggel jár el. Nem szabad hát megfosztani attól a jogától, hogy tervezzen, hogy meghatározhassa: mikor, hol és milyen anyagot használ. Ezek a jogok természetesen (kisebb megszorításokkal) az építtetőt is megillethetnék.
---------------
az említett építész nekem így válaszolt:

"...anno egy hazánkban élő holland kollégától származtak. Őt ajánlanám,
hátha tud segíteni. van der Lek Daniel: VanderLek at metoepito.hu
Hogy ma mi a szabály náluk (pontosan), az engem is érdekelne"

no, mentem a holland építészkollégához:

"
Szervusz Tamás!

Kérdésed továbbítottam egy holland építészirodának info at 2012architecten.nl
amely bontott anyagból épít.
Ahogy megkapom a választ továbbítom.
"
kaptam is választ:

" A holland építész azt írta, ...  meg
tudja erősíteni, hogy hollandiában "az Építő, vagy a Szállító
garanciája megfelel. Ezt (a garancia igényt) a kiviteli tervben
(vállalkozó és megrendelő köztti szerződés mellékletében) szokták
rögzíteni" .

a holland építésziroda szerint az Ő hazájukban ennyi elég, és nem kell
ennél több állami beavatkozás:
"Igazán fogalmam sincs, hogy az állam még más
követelményeket támaszt, a biztonságieken kívül."

gyakorlatilag a magyar építészeket túlszabályozó állami beavatkozást
hollandiában nem ismernek.

véhetően a brüsszeli magyar képviselők furcsán fordították le
az EU elvárást, magyarul a pápánál is pápábbak akartak lenni :-(