[Epitesz-barkacs] Bogaras faszerkezet

Finta Róbert fintarob at citromail.hu
2009. Júl. 16., Cs, 17:26:11 CEST

            Sziasztok!

Hasonló problémával küzködtem és elképzelhető, hogy fogok még.

Vásárlást, fél év tárolás alatt jelentkeztek lyukak a fa felületen.
Próbálkoztam: Gázolajat fecskendeztem a lyukakba (sokat, több alkalommal, amíg
könnyen itta) - a be/kijáratok bors, borsó nagyságúak voltak - majd  Xilamont,
majd bekentem a teljes felületet Xilamonnalnal 2x.
Fönt a padlástérben a furatokat 8-as, 10-es furóval kifúrtam, addig amíg
tudtam követni a lyukat, Szuölőt, majd Xilamont nyomtam addig, amíg itta a fa. 1
nap száradás, majd benyomtam ragasztópisztolyos ragasztóval. Ezt mind a 4
oldalon elvégeztem. Magával a bogármaradvánnyal vagy lárvával 2 alkalommal
találkoztam, kimosta a folyadék.

Hasonlóképpen elvégeztem egy másik szállítmányon, ami a vörösfenyő volt -
bár sztem nem azt szállítottak - , a lyukból szinén kimosódott 2 alkalommal
valami bábszerű dolog, bár lapos volt, sztem már kirepült belőle a lény.

A 30 éves stukatórfán láttam erős károsodást helyenként, de abból már
kimentek belőle a bogarak, biztosan nem szerették a padálstér melegét nyáron kb.
40-50 fok vagy a fa kiszáradt. A stukatórfát lekentem Tetollal FB-vel, hogy ne
menjen bele megint vmi.

Az nagy probléma, ha az ajtó, ablak is fertőzött, mert az a lakótérbe jutva
a bútorokat is kikezdik.

A módszer amit alkalmaztam, eddig hatékonynak tűnik. Idézve egy ismerősöm:
"Ezeken csak a tűz segít".

R.