[Epitesz-barkacs] feg kazan

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 21., K, 14:43:54 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Ezek szerint régi építésű, hőszigeteletlen épületben laksz.
> Ez baromi magas érték. Tudom, hogy más az új, eleve energetikai
> szempontok alapján (is) tervezett ház, de nekem < 40 w/m2 (igen:
> négyzetméter, nem köbméter)

Azért megáll az eszem, ahogy röpködnek ezek a számok. Mindenütt ilyesmivel
számolnak, pedig ami számít, a hűtött felületek nagysága, semmi más.
Teljesen hülyeségek tudnak kijönni légköbméterre, meg padlófelület
nagyságra.

> Ingyen letölthető a Winwatt program. Ezzel akár Magad is
> kiszámíthatod a hőigényeket. Ha nem is teszed meg, látni fogod, hogy
> mennyi paramétert illik figyelembe venni, és azok megváltoztatása
> milyen hatással van a végeredményre.
> Tanulságos, kissé jobban tisztelem azóta az épületgépészeket :-)

Nem ismerem ezt a progit, de ha jó, akkor muszáj, hogy minden szir-szart
külön vegyen figyelembe. Nyílás-zárók hőtechnikai adatait, felületeit, a
különféle minőségű falak, fődémek... felületét és hőtechnikai
tulajdonságait. Elektromos embereknél fogalmilag nem olyan ciki. Csupa
párhuzamosan kapcsolt ellenállásról, meg különféle áramgenerátorokról van
szó.