[Epitesz-barkacs] feg kazan

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Júl. 21., K, 13:55:00 CEST

Acs Gabor írta 21 Jul 2009  13:48 levelében:
> A sajátomat magam méreteztem, és jól sikerült. 60W/m3 volt az
> ökölszabály,
Ezek szerint régi építésű, hőszigeteletlen épületben laksz.
Ez baromi magas érték. Tudom, hogy más az új, eleve energetikai
szempontok alapján (is) tervezett ház, de nekem < 40 w/m2 (igen:
négyzetméter, nem köbméter)

> vannak a radiátorgyártóknak táblázataik, mekkora
> h~Nlépcs~Nhöz és teljesítményhez melyik radiátor tartozik.
Ha már megvan az adott helyiség hőigénye, akkor a gépész is ezekből
dolgozik.

Ingyen letölthető a Winwatt program. Ezzel akár Magad is
kiszámíthatod a hőigényeket. Ha nem is teszed meg, látni fogod, hogy
mennyi paramétert illik figyelembe venni, és azok megváltoztatása
milyen hatással van a végeredményre.
Tanulságos, kissé jobban tisztelem azóta az épületgépészeket :-)

Udv

szepygab
http://jokaja.hu