[Epitesz-barkacs] feg kazan

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Júl. 21., K, 13:48:19 CEST

A sajátomat magam méreteztem, és jól sikerült. 60W/m3 volt az
ökölszabály, vannak a radiátorgyártóknak táblázataik, mekkora
hőlépcsőhöz és teljesítményhez melyik radiátor tartozik. Nálam most
45-50 fokos előremenőhöz olyan 30-35 fokos visszatérő tartozik. Mivel a
kazán modulál, az össz teljesítmény számításával nem foglalkoztam. A
fürdőbe pár fokkal több kell, a konyhába párral kevesebb, mint a
szobákban. A többit megoldja a radiátroszelep. A kazán beüzemelése úgy
történt, hogy fúrtam két tiplit a falba, ráakasztottam a kazán,
rákötöttük a csöveket, és bekapcsoltam. A hivatalos beüzemelés, amikor a
'szakember' nyomja meg a bekapcsológombot, és 'ellenőrzi a lángképet',
beállítja a nagy semmit, mivel ezeket gyárilag kalibrálják, kb. 25 eFt.
A kéményt is magam állítottam össze a gyári csövekből, az volt még
valami 45eFt körül. Ha a kéményseprővállalat által megnevezett hivatalos
kéményes gyerek csinálja, az 160 lett volna.
Vezérlés grafikus kijelzővel, mindenféle paraméterek állíthatóságával
kedvem szerint -még egy napos munka volt.

Gábor