[Epitesz-barkacs] melegedo hosszabbito

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 22., Sze, 22:10:08 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> van egy kb 3000Wattos (papír szerint) terhelés
>
> úgy alakult, hogy egy 20méteres OBI barkács naracssárga
> öntött villásdugós vacakkal tudtam áramot vezetni hozzá
>
> a terhelésmérő 2550Wattot mutat, a naracssárga kábelre
> az van írva, hogy 10-16A -re lenne jó

10-re nyáron, 16-ra télen, fagyban. :-)

Nekem is van ilyenem. 6,5mm a külső átmérője, és asszem 0,75-ös huzal van
benne.
Vagyis, ha megy benne 16A, akkor kb 6,5-7W/dm2 a felületi hőáramsűrűsége.
Ehhez kb 60-70 fok túlhőmérséklet tartozik állandósult állapotban. Vagyis
30 fokban kb 90-100 fok.

A 40 fok, amit írtál, az kisebb áramra, vagy nagyobb keresztmetszetre
utal, és 30 fokban (vagy a mai 35 körüliben) teljesen elfogadható.

> ha az a kb 11amper ennyire felforrósította, a 10 - 16A feliratból

> megint igaz lesz, hogy mindent házilag kell elkészíteni, mint
> ha az obiban venne valamit az ember  :-(

Lehet kapni jobbat is, de tényleg lehet csinálni is. Max nem lesz
vízhatlan.