[Epitesz-barkacs] tetőtér beépítés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 24., P, 15:51:34 CEST

vajk fekete wrote:
> leszakadna a sajat sulya alatt, vagy baromi nehez es draga lenne. plusz
> kevesbe birja a
> tuzet mint a fa.

Ez így azért durva. Amit fából meg lehet csinálni, annál sokkal vadabb
dolgokat lehet acélból. A toronyházak (amerikai felhőkarcolók)
szerkezetének is acél az alapja.

> a fa elkezd egni, de amig at nem izzott, megorzi a szilardsagat. az
> acelcso belul ures,
> kicsi a hokapacitasa, amint elerte a 6-800 fokot megrogyik.

Ha így méretezik, akkor igen. Ha úgy méretezik, hogy csak akkor
rogyadozzon, amikor már az ausztenites mezőbe ért, akkor azért nem
valószínű, lerogyik, mert nem éri el azt a hőfokot. Meg hát más
szerkezeteket is szokás használni. Én pl bontottam egyszer egy válaszfalat
öreg házban (Bp belváros), ahol aztán kiderült, hogy acél I gerendákból
van a födém, és közte az az igen enyhén boltíves tégla. Jó nagy terheket
bírt, mert jelentős feltöltéssel látták el. Alulról meg be volt vakolva,
tehát tűz esetén se biztos, hogy a gerenda hőmérséklete a rogyási hőfokot
elérné.

Tetőnél is lehet ilyet csinálni, tehát a hőszigetelés a szerkezeten belül
legyen, és máris okés.

> nekem van acel a tetoszerkezetemben, mondjuk az ugy is lett eleve
> tervezve: a ket
> tamaszto oszlop 180x75-os I gerenda, kozepen az osszehuzo az egy 120as I
> gerenda, a ket
> tamszelemen (a fogoparok sikjaban a szarufakra merolegesen a gerinccel
> parhuzamosan)
> meg asszem szintem 180-as I gerenda.

Na akkor pont te bíztatod magad, hogy majd le fog rogyni? :-) Inkább az a
hátránya, hogy nem lehet bele szöget verni. :-) Meg talán az, hogy eltérő
a fa és az acél hőtágulása. Nem, mintha a fa és a betoné ne lenne eltérő!
Az acél és a beton kb egyformák.