[Epitesz-barkacs] tetőtér beépítés

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Júl. 24., P, 16:14:39 CEST

jhidvegi írta 24 Jul 2009  15:51 levelében:
> Ha így méretezik, akkor igen. Ha úgy méretezik, hogy csak akkor
> rogyadozzon, amikor már az ausztenites mez~Nbe ért, akkor azért nem
> valószín~n, lerogyik, mert nem éri el azt a h~Nfokot.
Az ikertorony sem közvetlenül a becsapódások mechanikai haátsa miatt
rogyott össze, hanem a tűz hőhatása miatt kilágyuló tartót adták meg
magukat.

 Meg hát más
> szerkezeteket is szokás használni. Én pl bontottam egyszer egy válaszfalat
> öreg házban (Bp belváros), ahol aztán kiderült, hogy acél I gerendákból
> van a födém, és közte az az igen enyhén boltíves tégla. Jó nagy terheket
> bírt, mert jelent~Ns feltöltéssel látták el.
Poroszsüveg födémnek hívják, a XIX. szd. végén általános használatban
volt a bérházak építésénél.
A baja az acél anyag fáradása: sok ilyen bérházban ezért kellett
födémcserét végezni.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu