[Epitesz-barkacs] Fw: tetőtér beépítés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 25., Szo, 16:04:01 CEST

cst wrote:
> Értékelésként elmondható, hogy a fahídépítés a megyében 1550-től jól
> dokumentáltan igen jelentős volt, bizonyítva, hogy a magyar hídépítés
> 500-780 m hosszúságú folyami közúti és vasúti hidakat is tudott építeni.
> szolnoki közúti Tisza-híd közel 450 éves története pedig műszaki
> kultúránk
> különösen is értékes dokumentuma.

Meg hát a híd a kváj (ejtés szerint) folyó felett c. film is mutatja, hogy
lehet nagy hidat is építeni fából, de azért csak van valami oka, hogy ma
már az acél és a vasbeton a járatos!

Egyszer a nem túl távoli múltban hallottam egy riportot valamelyik új
hídunk egyik tervezőjével, ha jól emlméxem, és szó esett a műanyagokról
is. Már csak az az akadálya, hogy műanyag huzalok tartsák a hidakat, hogy
a műanyagok rugalmassági modulusa túl kicsi.

Fahidat asszem nagy áthidalásút még sosem csináltak, de belátom, hogy
ebben tévedhetek. Arra tippelek, hogy nagyobb fesztávot csak kötélhidakkal
lehet csinálni, és bár nem lehetetlen fából is kötelet csinálni, én
betojnék tőle, hogy bármikor bármiért kigyullad a kötél, akkor az egész
híd leszakad.