[Epitesz-barkacs] Fw: tetőtér beépítés

cst maguspr at freestart.hu
2009. Júl. 25., Szo, 14:22:44 CEST

Értékelésként elmondható, hogy a fahídépítés a megyében 1550-től jól
dokumentáltan igen jelentős volt, bizonyítva, hogy a magyar hídépítés
500-780 m hosszúságú folyami közúti és vasúti hidakat is tudott építeni. A
szolnoki közúti Tisza-híd közel 450 éves története pedig műszaki kultúránk
különösen is értékes dokumentuma.

1857-ben fontos vasúti hidak épültek Szolnokon. Különösen monumentális és
tartós volt a Gregersen építette első folyami vasúti fahíd. Az ékelt
gerendatartós, feszítőműves híd nyílásai 18 m-esek, a hajózó nyílásai 24
m-esek voltak. Az 512 m hosszú híd 10 meder- és 28 ártéri nyílásból állt. Ez
a híd meglepően sokáig - 31 évig - volt használatban, ez a jó minőségű vörös
fenyőnek és a szakszerű kivitelezésnek volt köszönhető [19-21].

www.hidak.hu/jnszm/jnkszfa.htm