[Epitesz-barkacs] Fw: tetőtér beépítés
cst
maguspr at freestart.hu
2009. Júl. 25., Szo, 14:22:44 CEST
Értékelésként elmondható, hogy a fahídépítés a megyében 1550-től jól
dokumentáltan igen jelentős volt, bizonyítva, hogy a magyar hídépítés
500-780 m hosszúságú folyami közúti és vasúti hidakat is tudott építeni. A
szolnoki közúti Tisza-híd közel 450 éves története pedig műszaki kultúránk
különösen is értékes dokumentuma.
1857-ben fontos vasúti hidak épültek Szolnokon. Különösen monumentális és
tartós volt a Gregersen építette első folyami vasúti fahíd. Az ékelt
gerendatartós, feszítőműves híd nyílásai 18 m-esek, a hajózó nyílásai 24
m-esek voltak. Az 512 m hosszú híd 10 meder- és 28 ártéri nyílásból állt. Ez
a híd meglepően sokáig - 31 évig - volt használatban, ez a jó minőségű vörös
fenyőnek és a szakszerű kivitelezésnek volt köszönhető [19-21].
www.hidak.hu/jnszm/jnkszfa.htm
-----Original Message-----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja <epitesz at lists.javaforum.hu>
Date: 2009. július 25. 12:37
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] tetőtér beépítés
Balázs Bámer wrote:
> Kültérre készült így a gyenesi kis strand belső fahídja. Deszkákból
> íveket vágtak, összeragasztották átlapolva, így egy nagy, kb. 10 m
> hosszú ívet kaptak. Pontosabban hármat, erre jött még deszkázás és
> korlát.
Na igen, ilyen kisebb patakhidakat, tavakon átívelő faszerkezeteket inkább
esztétikai okokból, meg a könnyű elkészíthetőség miatt jó gyakran
csinálnak. De pl száz méter nagyságrendű áthidalású hidat sohasem
csinálnak fából. Sőt, tizenmétereseket sem, ha azon autóforgalom is van,
legalábbis ma már nem.
Nagyon hangulatos tud amúgy lenni egy ilyen faszerkezetű híd. A környéken
még magánháznál is láttam, valaki mesterséges csobogó patakot követett el,
aminek van ilyen kis íves fahídja is.
hjozsi
_______________________________________________
Epitesz mailing list
Epitesz at lists.javaforum.hu
http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról