[Epitesz-barkacs] Jégeso szimulátorral végzett teszt

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 25., Szo, 23:36:09 CEST

*******************************
http://www.sedpa.fr/upload/produit/hu/carbotop-hg.pdf

Paltough eljárás  ( magyar nyelven 1 találat, tehát ÉMI által ismeretlen :-(  )

Ejtéses ütésállóság*   11,14 Joule
*25 mm-es acélgolyó használatával. Az eredmény a behatolási energia átlaga.

Nagy sebességu ütésállóság**  18,75  Joule
**Jégeso szimulátorral végzett teszt : a nagy sebességgel kilott 30 mm-es alumíniumgolyók utánozzák a kövek, vagy egyéb tárgyak becsapódását. A jelzett értékek, az energiahatárértékek átlagát jelentik.

---------
A gyártó 10 év jégverés okozta károk elleni garanciát nyújt a
különbözo tetozetekre, védofalburkolatokra alkalmas lapokra*.

* 10 év garancia a jégeso okozta törésekre ( 30mm-es jégszemcse nagyságig bezárólag ).

!!!!!!!!!
a 30mm-es jégszemcse még a tojásméretet sem éri el :-(  azaz szerintem humbug a garancia

*********************************
3centis aluminiumgolyóbis:

Paltough Method. ASTM D-638. ASTM C-177 ... Tested by a hail simulator.
30mm aluminium balls were propelled at high speed in order to simulate the impact of ...
www.sedpa.com/upload/produit/gb/carbotop---gb.pdf

-------------------
de van ahol kisebb jégdarabbal

[DOC] Laboratorio de Ensayos Ambientales para Aplicaciones Fotovoltaicas -
Hail simulator with 25-mm diameter ice balls and speed of up to 50 m/s.
UV (A and B) light reactor: Sizes up to 2 m x 2 m and 6 kW lamps. ...
www.ciemat.es/recursos/doc/.../283000600_8620069329.doc

itt viszont mintha más sebesség lenne, (  ha a 300mph kb 480km/h ??? )

Hail Simulator for aircraft heat exchanger qualification testing.
The system, which included the ice ball production system, hurled 1" ice balls at 300 mph, ...
rlbunn.com/RLBunn/TestEqpt001.html