[Epitesz-barkacs] Fw: kéménysöprű

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 26., V, 22:06:58 CEST

cst wrote:
> Az Országos Településrendészeti és Építési Követelményekről szóló
> 253/1997.(XII.20.) Kormányrendelet
>
> Tartalékfűtés
>
> 94. § (1) A tartalékfűtés lehetőségéről gondoskodni kell
> a) minden lakás legalább egy lakószobájában,
>
> (2) A tartalékfűtés lehetőségéről szilárd tüzelőanyaggal üzemeltethető
> tüzelőberendezés céljára alkalmas, gravitációs üzemű kémény

szerintem ez pillanatokon belül el fog avulni. Lassan eljutunk oda, hogy
új építésű kérókban nem fogják engedélyezni a gravitációs üzemű
kéményeket, legalábbis az ide bekötött, hagyományos gázüzemű
berendezéseket. Magyarán előbb-utóbb kötelező lesz a zárt rendszerűség a
gázkazánoknál. Akkor miről is van szó? Persze tudom, kandallónál,
fatüzelésnél... nem nagyon lehet ilyet előírni - mindaddig, amíg ezekből
is ki nem fejlesztenek valami ehhez hasonlót, miután jó sokan ettől is
szépen meg fognak halni.

> egyidejűleg és folyamatosan igénybe vehető többlet villamos energia
> biztosításával kell gondoskodni.

Ezen a téren felmerült bennem, hogy ha az alapfűtés villamosenergia alapú
(hőszivattyú), lehet-e a tartalék energiaforrás egy agregátor?