[Epitesz-barkacs] Fw: kéménysöprű

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 26., V, 22:49:17 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.07.26. 22:06:58 +2h-kor írta:

> szerintem ez pillanatokon belül el fog avulni. Lassan eljutunk oda, hogy
> új építésű kérókban nem fogják engedélyezni a gravitációs üzemű
> kéményeket, legalábbis az ide bekötött, hagyományos gázüzemű

kell továbbra is, mert lehetőleg tető fölé kell kivezetni a zárt rendszerűt
(az új gázketyere leírás szerint GMBSz
"C" típusú, zárt égésterű gázkazánok füstgázának tető fölötti kivezetése I.-4.7 ábra ...
)

> berendezéseket. Magyarán előbb-utóbb kötelező lesz a zárt rendszerűség a
> gázkazánoknál. Akkor miről is van szó? Persze tudom, kandallónál,
> fatüzelésnél... nem nagyon lehet ilyet előírni - mindaddig, amíg ezekből
> is ki nem fejlesztenek valami ehhez hasonlót, miután jó sokan ettől is
> szépen meg fognak halni.

> Ezen a téren felmerült bennem, hogy ha az alapfűtés villamosenergia alapú
> (hőszivattyú), lehet-e a tartalék energiaforrás egy agregátor?

ha a hőszivattyú bedöglik, egy  elektromos villanyradiátor ( COP=1 :-) )
a tartalékfűtés, de jogodban áll egy agregátort tartani, az nem építmény,
és nem épületrész, nem épületgépész, tehát semmi közük hozzá