[Epitesz-barkacs] Fw: Fw: Jégeso szimulátorral végzett teszt

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Júl. 26., V, 23:31:47 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.07.26. 21:02:08 +2h-kor írta:

> Ez a jéggolyós téma látom, nem alszik el.

ez az a téma, amit nem látok szabványos vizsgálati formában sem,
és a jéggolyó az építéstudományt lesz..rja

http://www.agro.basf.hu/hu/news/ShowNews.do?newsId=730878
Agrárhírek
Félkilós tömbökkel indul a jégverés    08.05.23
A nyári jég 10 kilométeres magasságban keletkezik,

Ez a körforgás általában 2000 méter és 8-10 kilométeres magasságok között zajlik, bár a tegnapi viharok „teteje” a 14 kilométert súrolta. Minél többet és minél magasabbra „liftezik” a jég, annál nagyobbra hízik, és zuhanás közben kevesebbet olvad. Ami 2-3 centis jégszemként ér földet, az 7-8 cm átméroju golyóbisként kezdte odafönt. Minden szokványos nyári zápor is jégesonek indul,

> [...]
> kérdés, hogy mekkora erõtõl megy szét. Persze az erõ, ahogy a lassulás
> sem, nem egyenletes, tehát a csúcserõ akár sokkal nagyobb is lehet. De
> mindenképpen úgy érzem, hogy nem a becsapódási sebesség meg tömegadatok a
> lényegesek, hanem a jéggolyó szilárdsága.
>
> Ezért én bizony elõször megnézném, mekkora erõvel lehet szétnyomni egy
> jéggolyót. Tudni kell, hogy a felhõbõl nem olyan jéggolyó esik, mint
> amilyet egy tömör, átlátszó jégbõl kifaragnának, hanem valami összetapadt
> dolog, erõsen morzsalékos lehet. Ilyennel kéne kísérletezni.

köszi, még meditálok ennek alapján....