[Epitesz-barkacs] Fw: kéménysöprű

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 27., H, 00:11:28 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ebben teljesen igazad van, de a harcos sarokpont az, hogy
> kötelezhető vagy-e min. egy gravitációs kéményt kialakítani,
> és a hatóság évente b..gathat-e törvény erejénél fogva,
> vagy lehet-e alternatívád

Azt hiszem, lehet alternatívám, de mint kiderült a kéményseprő cég
irodájában vkivel beszélgetve, azért baszogatnak évente mindenkit, mert
sehol nincs lefektetve semmilyen nagykönyvben, hogy ha valahol bármiért
nincs kémény, azt a későbbiekben nem hozzák mégis létre.

Én ezt értem, csak azt meg nekik kéne megérteni, hogy ha én teszemat
büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy itt pl életem végéig
nem lesz kémény, illetve, ha mégis, azt időben bejelentem..blablabla,
akkor azt miért nem lehet elfogadni? Ebben a kurva bürokrata világban úgy
tűnik, nem lehet. Még szerencse, hogy az itteni helyi fazonok körülnének,
látják, hogy nincs, vagy csak lusták, és ha sosem vizsgálták, akkor nincs
a listájukon, tehát kihagyják, szóval békén hagynak.

> a mi falunkban az elmü 1 napos kikapcsolása esetén a boltok
> nagy részében (itt a kis tejbolt, kis élelmiszerbolt, stb is)
> 1-2 kW-os benzinüzemű generátor pöfögött egész nap
>
> tehát ha beruháznék egy generátorra (OBI -ban már 25e Ft-ért lenne)
> akkor 1 heti benzint tartalékolnék. (kényelmi okokból vélhetően
> csak 2szál drótot kellene a lakásba behozni, de a füst kint lehetne)

Igen, ez lenne az elfogadható. Más kérdés, hogy mennyi benzint is kellene
tárolni, és annak a módja még cikisebb, mint a kémény. :-)

Lehet, hogy én más irányba mennék az érveléssel. Baromira hőszigetelni, és
mérési jkv-vel bizonyítani, hogy mittomén 50 órás áramkimaradás esetén a
hőfok a legmelegebb helyiségben is csak 22-ről 16 fokra esik le kinti -15
foknál, ami teljesen biztonságos emberi tartózkodásra. Ennél hosszabb
áramkimaradás már más jellegű problémákat okozhat pl kórházakban vagy más,
fontosabb helyeken, innentől engem hagyjanak békén.

Aztán, hogy erre mit mondanának, azt nem tudom.