[Epitesz-barkacs] tetőtér beépítés

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Júl. 27., H, 08:36:10 CEST

"asztalos üzemekben V alakú bevágásokkal 10centis fahulladékokat tudnak
összeragasztani ajtó és ablaktok készítéshez "csomómentes" anyagot
tok készítéshez  :-)"

annak a hossztoldasnak a szilardsaga edeskeves egy ilyen tartohoz. a tarto lenyege, hogy a hossztoldasok tavol vannak egymastol, es ketoldalt a szomszed reteg jo nagy feluleten atlapolja a toldast.

csak ket poen, amit lattam vagy olvastam ezzel kapcsolatban:

1. ilyen ives ragasztott gerendat csinalnak ugy, hogy betonbol megvan a sablon, lent a foldon, amiben benne van a megfelelo ivu arok. berakogatjak a deszkakat, es az arok masik falahoz ekekkel preselik ossze. igy nem kell speci gep, meg ezer szorito meg minden, megis hatalmas osszenyomo ero erheto el 10 centinkent rakott ekekkel.

2. a deszkakat fel kell gyalulni a ragasztashoz. olvastam egy tanulmanyt, ami arrol szolt, hogy elkezdtek gyalu helyett hatalmas csiszologepeket hasznalni, mert a csiszpapircsere olcsobb es gyorsabb mitn a gyalukeseket elezgetni, cserelgetni, jusztirozni. aztan gond volt a szilardsaggal, es elkezdtek modszeresen meregetni. es az jott ki, hogy a gyalult feluleten jobban tart a ragaszto mint a csiszolton, hiaba van tokeletesen portalanitva. mikroszkoppal nezegettek, es az jott ki, hogy barmilyen fenyesre is van csiszolva, a feluleten roncsolt szovetek lesznek, amikhez tapadva az igazi sertetlen alaphoz gyengebb a kotes. a gyaluks borotvakent vag, szilard, sertetlen szerkezetu reszhez fog tortenni a ragaasztas.

vajk

From: Mágus Bérprogram Demo  <magus.demo at dpg.hu>