[Epitesz-barkacs] homokszívó

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 29., Sze, 21:21:56 CEST

Pataki István wrote:

> sokat zavarni. Én is valamilyen centrifugális
> szennyvízszivattyúra gondoltam, csak a homok azért egy durva
> dolog (lásd: homokszórás), nem tudom mennyire teszi tönkre. A
> jó kis orosz membrános búvár rendesen berágódott tőle.

Ezek a centrifugális szennyvíz-szivattyúk rá se fognak hederíteni. Úgy
képzeld el, hogy van az alja, valami sík felület, amitől jelentős
távolságra forog az egyoldalon lapátozott kerék. Biztos valahogy meg van
oldva, hogy ne tudjon a mégis a kerék túloldalához jutó homok semmiféle
kárt okozni.

Fura szerkezetek ezek. Az is meg van oldva, hogy bár nem lóg bele az egész
a lébe, mégis a víz belül körbe tudja járni a motort kívülről, így
biztosítva van a hűtése akkor is, amikor kint van a ház rész a vízből.