[Epitesz-barkacs] teheremelo magnes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 30., Cs, 11:55:51 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> szóval arra gondoltam, hogy ebben az orosz elektromágneses búvárban
> egy EI mag nyitva van, tehát az E ágra van tekerve a drót
>
> abból indultam ki, hogy ha 2utas egyenirányítás volna, akkor ott a
> 230Voltos váltóból akár a kb 320Volt is megjelenne

Nem annyi jelenne meg, hanem kb 207V. Persze megkondizva sokkal több, de
így is sok lenne, leégne.

> ha meg 2 ilyen tekercset sorbakötnék, akkor a tekercseken 230V helyett
> csak
> az a kb 115V jutna váltóban, illetve csak 160Volt egyenáram jutna, és
> akkor talán
> nem hevülne

Mivel hogy nem 160, hanem jóval kevesebb lenne, ezért van rá esély, de meg
kéne mérni az ohmot, abból kb meg lehetne mondani. (Azért csak kb, mert
ugyan az áram középértéke az alapján alakulna, amit írtam, de mivel nem
tök sima az áram, az eff. érték nagyobb lehet, és az ohmon az számít. Hogy
milyen sima az áram, az meg az aktuális induktivitástól függ, tehát nem
mindegy, hogy nyitott-e a mágneskör, vagy valami vasdarabra rá van-e
tapadva.