[Epitesz-barkacs] xenon a barkacsmuhelyben?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 1., H, 11:07:41 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> ha egy autós xenon égőt (12V 35W vagy 55W) szettben megvehetem,
>
> akkor a műhelyasztal felett a plafonra felszerelve (tehát nem néznék
> bele)
> kevesebb, mint 2m távolságban levő asztalon napfény (6000K)
> lenne?

Nem, annál  jóval gyengébb a fénye. Álltam már olyan szekrény előtt (én
csináltam :-) ), amiben 50 db ilyen xenon égő volt. Igaz, hogy nem volt az
égők körül reflektor, de még ennek se volt napfény jellege. A napfény tud
1kW/m2 körüli teljesítményt, ez meg ugyan kb 900W volt egy m2-en, de a
zöme a rekeszekben elnyelődött.

Ha a 35W-ot letükrözöd, tehát mind lefelé hat mondjuk harmad térben, akkor
is 2m-en ez kb 16m2-re jut, tehát kb 2W/m2 lesz a fényáram. Na ez a
közelébe se jut az 1kW/m2-hez. Igaz, hogy nem is kell, kb annyi lesz, mint
egy fénycső fénye, csak a xenon fajtájától függően más színű. (1 szál cső
2m-ről azért műhelyaszalhoz szerintem elég kevés, aztán lehet, hogy csak
én vagyok vaksi.)