[Epitesz-barkacs] xenon a barkacsmuhelyben?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 1., H, 11:23:54 CEST

Moczik Gabor wrote:

> A 6000K az már hidegfehér. Ha sárgásabb, napfény hatású kellene, akkor
> inkább 4-5000K körülit vegyél.

Sőt, azt bátorkodom állítani, hogy ami ilyen kis fényerőnél a szemnek jó,
pl egy íróasztalnál, az valami 2-3000 között van. Minap jött meg a 6000K-s
kompakt fénycső, ami elvileg 65W-os, sajnos csak 40, de hogy a fénye
milyen kubaszov fehér, arra nem számítottam. A 4000W-os higanygőz lámpának
"melegebb" hatású a fénye, tehát kevésbé fehér. :-) Ezért néztem meg a
számomra megfelelő fényű dobozán, 2700K van ráírva. Csak ezek meg kicsik.