[Epitesz-barkacs] tisztaviz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 1., H, 11:36:09 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Ugyanezt szeretném elképzelni víz, gáz, áram és fűtés terén is, ahol
> jelenleg monopol helyzetben vannak szolgáltatók...

De még milyen monopól helyzetben! Még az alkotmány bíróság is kimondta,
hogy pl a lakótelepek fűtésénél nem lehet ezeket a társasháznak minősülő
akármiket arra kényszeríteni, hogy a távfűtést használják, ha le akarnak
válni. Na ebből lesz haddelhadd! Ugyanis jelenleg a legdrágább fűtési mód
ez a távfűtés. Miért? Hát csakis a monopól helyzet meg az állami tulajdon
miatt. Minek feljesztenének? Hogy lehet, hogy egy egyedi társasáházi
fűtés, akár gázra, akár hőszivattyúra van építve, olcsóbb, mint a jóval
nagyobb, így aztán elvileg gazdaságosabban üzemeltethető távfűtés? Hát
csak úgy, hogy az állami csak ilyen szarul tud működni. Ha kell valamit
fejleszteni, ahhoz párthatározat kell (valami önkormányzati testület
döntése). Ha én akarok valamit, igaz, hogy ez nagyon kicsi cégesdi,
eldöntöm, és megcsinálom. Ha tévedtem, megszívom. Ha az önkormi téved, max
kipótolja adófizetői pénzekből. NINCS tulajdonos!! Ezt kéne már látni
világosan. A köztulajdon magyar honban meg azt jelenti, hogy vagy senkié,
vagy mindenkié. Teszemazt el lehet lopni, még sikk is. A döntéseket meg
bürokraták vagy politikusok hozzák meg. Ez csak véletlenül lehet jó, ha
van valami megszállott, aki elképzeli magát, mint tulajdonost, aztán
persze, ha sikeres, megfúrják. Egy valódi tulajt nem lehet megfúrni.