[Epitesz-barkacs] xenon a barkacsmuhelyben?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 1., H, 12:11:25 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.06.01. 11:07:41 +2h-kor írta:

> Nem, annál  jóval gyengébb a fénye. Álltam már olyan szekrény előtt (én
> csináltam :-) ), amiben 50 db ilyen xenon égő volt. Igaz, hogy nem volt az
> égők körül reflektor, de még ennek se volt napfény jellege. A napfény tud
> 1kW/m2 körüli teljesítményt, ez meg ugyan kb 900W volt egy m2-en, de a
> zöme a rekeszekben elnyelődött.

aha, a megvilágítás erőssége is belepofizik :-(

> Ha a 35W-ot letükrözöd, tehát mind lefelé hat mondjuk harmad térben, akkor
> is 2m-en ez kb 16m2-re jut, tehát kb 2W/m2 lesz a fényáram. Na ez a
> közelébe se jut az 1kW/m2-hez. Igaz, hogy nem is kell, kb annyi lesz, mint
> egy fénycső fénye, csak a xenon fajtájától függően más színű. (1 szál cső
> 2m-ről azért műhelyaszalhoz szerintem elég kevés, aztán lehet, hogy csak
> én vagyok vaksi.)

akkor én is vaksi vagyok, mert műfény esetén a kezemen a szőr már füstöl,
amikor egy IC feliratát nagyító alatt megpróbálom elolvasni :-(

viszont a
http://mek.niif.hu/00500/00572/html/viltech1.htm -n találtam:
------------
és az 1.1 ábrán látható szabványosított görbéjét a Nemzetközi Világítástechnikai Bizottság állapította meg. Más-más görbe vonatkozik a világosban és a sötétben való látásra, a világítástechnikában általában a világosra adaptált szem érzékenységi görbéjével számolnak. A világosra adaptált szem láthatósági függvényének szokásos jelölése V(lambda), a
!!!!!!!!!!!
sötétre adaptált szem görbéjét V'(lambda)-val jelölik.

1.1. ábra. A láthatósági függvények. A vízszintes tengelyen a fény hullámhossza
van nm-ben megadva, a függőleges tengelyen a láthatósági függvény relatív értéke látható.

A világosban látó szem érzékenységi görbéjének, azaz a láthatósági tényezőnek a maximuma a zöldessárga színérzetet keltő 555 nm-es hullámhossznál van, majd a láthatósági tartomány szélei felé közeledve az érzékenység csökken.
A szem érzékenysége nem független a megvilágítástól, sötétben való látáskor az
érzékenység csúcspontja a rövidebb hullámhosszú, kékes színek irányába tolódik el.

ha ez így igaz, akkor nem csoda, hogy az autós xenon égők  a "sötétre adaptált szem"
miatt viszik a "kék irányába"

tehát a pincében levő sötét műhelyben a kék színre elfuserált "xenon színű" menne?