[Epitesz-barkacs] kis faház hőszigetelés

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Jún. 1., H, 12:46:20 CEST

2009.06.01. 11:50 keltezéssel, jhidvegi írta:
> [...]
> _belül_, akkor a pára kijut a szigetelésen keresztül a hidegebb
> részekhez, és ott fog páralecsapódást meg csurgást okozni, hacsaknem
> ott sincs semmiféle fólia, és a héjazaton át alaposan szellőzik. De ez
> ugye nem tudható, hogy elég alapos-e a szellőzés.
>
> Szóval csak belül kellene fóliázni, és máris minden rendben is lenne
> télen. A héjazatot akkor kéne csak lebontani, ha eső elleni védelem
> sincs, és ezzel van baj. Ha elég meredek a tető, és relatíve jól
> zárnak a cserepek, pala, hullámpala (mi van rajta?), akkor a

Szögletes pala-lapok vannak kívül. Ez nem úgy van, hogy a 'normál'
módszerrel kívülre azért kelrül páraáteresztő fólia, mert az védi a
hőszigetelést pl. cseréptöréskor a víztől? Tehát ha itt nem használok
külső fóliát, abból később gond lehet?
Belül a szarufákat nem szeretném teljesen eltüntetni (esztétikai okok
miatt). így azt tudnám csinálni, hogy a párazáró fólia 'U' alakban
béleli a szarufák belső falát, és hátul a hőszigetelőt úgy, hogy pl. 1
centi szélességben a 'U' szárain rögzítem a szarufához. De ez így nem
lesz tökéletes párazárás.

Még valami: Ebben most nem vagyok teljesen biztos, a hőszigetelő
vastagsága és a szigetelési érték között lineáris összefüggés van? Tehát
a 15 centi vastag anyag 3x jobban hőszigetel, mint az 5-ös?

> Viszont, ha belül fóliázva van, és nyáron hűtenél bent erőteljesen,
> akkor a kinti, marha meleg és párás levegő ezen a fólián, ennek is a
> külső oldalán képes lenne szintén kondenzációt okozni.
>
> De hát nem kötelező nyáron annyira hűteni. (Akkor lenne ilyen
> probléma, ha mondjuk 18 fokra hűtesz, miközben kint 35 fok van, meg
> ilyenek, afféle jó fülledt levegő, főleg eső után.)

A légkondizás teljesen ellentétes az elveimmel :) Egy domboldalban van a
ház, elöl süti a nap, hátul csupa árnyék, brutális huzatot lehet
csinálni. annyi legyen elég.

Gábor