[Epitesz-barkacs] kis faház hőszigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 1., H, 13:00:13 CEST

Acs Gabor wrote:

> [...]

Nem csak így juthat csapadékvíz belülre, hanem pl erős szél esetén a víz a
tetőn felfelé folyik, és be is jut. Ez ellen véd a fólia. Igaz, hogy ez
nem sűrűn van, de ha van, megteheti a hatását pl egy festésen.

De nem is lesz rossz. A szarufa, főleg, ha még valamivel le is van
kezelve, nem olyan nagyon töményen ereszti át a párát, hogy az kint ne
tudna elkóvályogni. Szóval ez így szerintem jó is lesz.

Igen, így van. Kb, mert azért van egy jelentős hőfokesés a szigetelő
felületén, ahol a levegővel érintkezik. Ez annál jelentősebb, minél
erősebb a hővezetés. Vagyis a vékonyabb nem arányosan rosszabb szigetelést
jelent, hanem annál valamivel jobb a végeredmény.

Akkor nem lesz probléma.
(Aztán majd, ha öregszel pár tizest, meggondolod magad, amikor szinte
rosszul leszel a kánikulától. Vagy pont fordítva, mert ilyen is van, hogy
nincs az a kánikula, ahol ne fáznál. :-) Nem lehet előre tudni. A légkondi
sokszor nem is hűtésileg jó, hanem páramentesítésileg, amire ilyen helyen,
mint egy faház, ahol szinte semmi párapuffer nincs, nagy szükség is
lehet.)