[Epitesz-barkacs] kis faház hőszigetelés

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Jún. 1., H, 17:08:12 CEST

Esetleg ugyanezt tüzifával is tudod?

Ha jól számoltál, azért a sima villanykályhánál csak (sokkal) olcsóbb
létezik. Lehet, hogy a legolcsóbb (a gáz után (??)) az éjszakai áramról
járatott klíma?  (szolár, földes hőcserélő stb. egzotikus dolgokat
leszámítva)
Mennyi most az éjszakai áram kiépítése?
És mennyi pénz lehet egy elfogadható minőségű, 3-4kW-os klíma? És vajon
mennyi egy ilyen élettartama? Mert nyilván nem annyi (tele van mozgó
alkatrésszel, gázzal), mint egy csak fűtőszálból álló valaminek.

Arra gondolok, hogy ha fűtenék mondjuk egy évben 50 napot (télen nem
nagyon használnám a faházat), és napi átlag 20kWh-t használnék el, és a
klímával megspórolnék mondjuk 20Ft-ot /kWh, az 5 év alatt kb. 100eFt
lenne, ami kb. egy normális klíma ára, ami ha 5 évig megy nagyobb
javítás nélkül, éppen ott vagyok, mintha sima fűtőszálat használtam volna.

Tudom, ezt a kérdést sokat boncolgattátok, úgyhogy lehet, hogy
olyasmiről beszélek, ami már rég egyértelmű másoknak.

Gábor