[Epitesz-barkacs] tisztaviz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 1., H, 17:30:31 CEST

Zsolt wrote:

> persze,
>
> de a 2ik vízadó réteg is amit még el tudnak érni a kisemberek, már csak
> nagyon erős szűrés/tisztítás után lesz iható....

Most miről is beszélsz? Nálunk pl a dunána ki kéne száradnia, hogy ez
álljon elő. Amíg a duna folyik, addig bizton számíthatunk a kavicságy
által megszűrt vízre, ami direktben iható. Ha még befejezzük teljes
egészében azt, hogy a szennyvíz belejuthasson a dunába direkt, akkor ez
csak javulhat. Ha befejezzük azt is, hogy locsolunk vele, meg wc-t
öblítünk, meg autót mosunk, utat locsolunk, és ki tudja, mimindent még,
amire más, ún. szürke víz is jó lenne, akkor az, ami most Bp-et és
környékét ellátja, ellátná nemcsak az egész országot, de jutna a
szomszédos országoknak is, ha semmi más nem lenne, akkor is.

De a Duna mentén lehetséges még több vízkivételi hely is. És vannak még
folyók máshol is, bár nem tudom, hogy azoknál hogy alakul ez a dolog,
van-e sóderágy. Lehet, hogy ez a sóderágy csak a dunára jellemző?
Meglepne.

Maga a föld teljes egészében az ember ideje alatt nem fog elsivatagosodni,
az biztos. Tehát csak azt kell megoldani, hogy az elsivatagosodott
részekre eljusson a víz valami összemberi költségen. Mert én bizony nagyon
igazságtalannak érzem, hogy az ivóvízhez jutás attól függ, hogy valaki
hova születik. Ezért sem értek egyet olyasmivel, hogy a sűrűn lakott
területeken a víz x Ft/m3, a ritkán lakottakon meg 3x. A villanynál detto.
(És ha ezen a gondolatmeneten tovább megyek, akkor az olaj és más
természeti kints sem valami okés, hogy attól függ, kié, hogy épp ki lakik
felette. Érdekes, hogy országos szinten már ez megoldott, tehát nem azt
mondjuk, hogy az olaj hasszán akárkié, hanem az adott arab állam formál
jogot a tulajdonhoz. A zalai kutak se zalát, hanem az országot
gazdagították anno. Tehát globalizáció történt. Csak valami értelmes módon
tovább kéne menni, kevesebb lenne a háború.