[Epitesz-barkacs] koltozes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 01:12:18 CEST

gyapo wrote:

> Egy Lukacs Bela eloadason hallottam, hogy hirtelen kiszamolta a
> nepesseg novekedesebol, hogy talan 2050 kornyeken mar annyi ember
> lesz a Foldon, amit nem tud eltartani. Es akkor majd adnak eleg penzt
> a kozmikus utazasok kutatasara, hogy az emberiseg ki tudjon rajzani
> innen valahova. Szoval a melegedesnel ugy tunik lesz surgetobb
> problema is, a tulszaporodas.

Ezt én is hallottam, de itt nem az volt a lényeg, hogy ilyen közel kellene
kirajzani, hanem a túlélés egyetlen esélye ez. Ugyanis, ha a Földet valami
katasztrófa éri, és csak ezen az egy helyen él az emberiség, akkor a
kihalás szinte biztos. Ha viszont tud csillagközi utazni, akkor akár ebben
a galaxisban vélhető sokszázmillió bolygó sok példányán is élhet, ami a
túlélésre már komoly esélyt ad.

Nem volt idejük kitárgyalni, mi van a túlnépesedéssel, én azt saccolom,
hogy majd meglesz az a visszatartó erő, ami miatt majd akár drasztikus
intézkedéseket is fognak hozni, mert a helyzet egyszerűen tarthatatlan
lesz. Vagy más, kezelhetetlen problémák (járványok...) miatt iszonyú
tömegben pusztulnak emberek. A csillagközi utazás szerintem még marhára
nem a 2050 körüli időszakra lesz jellemző, ez szerintem még nagyon odébb
van. Különösen tömegesen.