[Epitesz-barkacs] koltozes

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 07:18:04 CEST

Szervusz HJózsi!

> Ezt én is hallottam, de itt nem az volt a lényeg, hogy ilyen közel kellene
> kirajzani, hanem a túlélés egyetlen esélye ez. Ugyanis, ha a Földet valami
> katasztrófa éri, és csak ezen az egy helyen él az emberiség, akkor a kihalás

Hát szerintem egy ilyen kirajzás nem kevesebb büntetés a benne
résztvevőknek, mint itt maradni egy atomháborúban (-: még ha lenne is
hova menni, és akár jakuzzi is lenne az űrhajóban, nem hiszem, hogy a
benne eltöltendő akár csak évek minőségi különbséget jelentenének egy
bunkerben eltöltendő sokéves bezártsághoz képest. Ami lehet, hogy
folytatódna a célbolygón, mert mondjuk légkört kellene gyártani, mint
a 8. utas a halálban.

No meg űrhajózásban kb. az evezős tutaj szintjén vagyunk, amivel part
mentén lehet csak lavírozni áramlatok segítségével, mert igen csekély
energia van manőverezésre (veszettül kihasználjuk a körpályát, nem
lehet össze-vissza ugrálni). A vitorlás hajó, sőt, gőz- vagy
dízelmotoros hajó szintjéig még pár komoly technikai ugrás hiányzik.

No meg ha rajtam múlna, nem is engedném, hogy ez megtörténhessen. Egy
bolygót tönkreteszünk, és van pofánk másikra ácsingózni?

szia: Balázs