[Epitesz-barkacs] koltozes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 10:27:46 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Hát szerintem egy ilyen kirajzás nem kevesebb büntetés a benne
> résztvevőknek, mint itt maradni egy atomháborúban (-: még ha lenne is

Attól függ, milyen résztvevőkről van szó. Meg hát nem úgy kell elképzelni,
hogy mennek 3 fényévet úgy, hogy közben generációk váltják egymást az
űrhajóban! Neeem, itt valami később felfedezendő trükkökröl van szó.
Féregjáratok, meg időutazások.. A féregjáratok úgy lehetségesek (a mai
fizika alapján), hogy a tér görbült. Valahogy úgy is el lehet képzelni,
mint egy kétdimenziós teret papírként, amit összegyűrnek. Emiatt
lehetséges, hogy a papír egyes részei egymással érintkeznek, ezért a
síkban rohadt távol lévő pontok abszolút közel kerülnek egymáshoz. Na
ilyesmi lehet 3 dimenzióban is elvileg.

Az időutazás egy, a mai elméletek szerint is lehetséges változata a fekete
lyuk belseje. Mármint a forgó fekete lyuké, ami egy gyűrű. Ennek a
tengelye mentén haladva jön ki a fizikusoknak valami időparadoxon. Többet
nem tudok róla. Lukács úgy fogalmazott, hogy erre haladva az ember
találkozhat saját magával.

Ha így nézed, azért egész más dolog a világ felfedezése, más bolygók
esetleges lakhellyé tétele.

Ha meg úgy nézed, hogy a Föld ma is kiszámítható idő múlva meg kell, hogy
semmisüljön, ez az egyetlen alternatíva, tehát a költözés. Na persze a
humanoidok valszleg kiirtják egymást, mielőtt ez megvalósul, méghozzá a
technikaiak segítségével, mert az eszközök tőlük származnak. :-) Jelenleg,
amilyen az emberiség szerveződése, soknyelvűség, nemzetállamok, vallások,
szaporodási szokások, háborúk... , szinte elképzelhetetlen, hogy ezt a
hátralévő kb 3 milliárd évet túlélné. De majd kiderül.

> dízelmotoros hajó szintjéig még pár komoly technikai ugrás hiányzik.

Így van, de erre van esély, hiszen ezelőtt mondjuk csak 100 évvel (igazán
kis idő még emberi történelmi léptékkel is) el se tudtak volna képzelni
akár föld körüli utazást, vagy többszörös hangsebességű földi járművet,
nem beszélve a holdraszállásról, de az internet, a számtech, az
elektronika többi ága-boga, is ilyen, meg a nukleáris témák is csak
épphogy bontakozóban voltak. Nekem úgy tűnik, hogy a fejlődés nem
lineáris, hanem valami exponenciális dolog. Beláthatatlan ma, hogy mit fog
tudni a technikai ember művelni pár évszázad múlva. (Ha még létezik majd
ember.)

Egy biztos: filozofálni fog tudni, ha még él. :-)

> No meg ha rajtam múlna, nem is engedném, hogy ez megtörténhessen. Egy
> bolygót tönkreteszünk, és van pofánk másikra ácsingózni?

Ha majd oda jutunk, ez nem lesz választás, megengedés kérdése. Meg kéne
venni azt a könyvet, amit ez a két fizikus írt. Tényleg eléggé nincs más
túlélési esély hosszabb távon, ha belegondolunk, mint a költözés. Elég egy
10km-es meteorit vagy kisbolygó becsapódása, és vége a dalnak. Mármint az
ember számára. Az élet valszleg nem pusztul ki. Na de kezdődjön minden
előlről? Végülis nem lehetetlen. Az időpontjától függ. Nehéz építkezés
lesz - hogy legalább ennyi megmaradjon a lista nevéből a témában. :-)