[Epitesz-barkacs] kémény + tetőcserép

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 07:28:13 CEST

Szervusz Robi!

> A kéményt 27x14-ös belső keresztmetszettel építeném és belül 3-as
> vaslemezzel bélelném. Megfelelő véleményetek szerint?

Ezt savállóból szokták csinálni, 1 mm falvastagságú csőből. Ha a
kéményseprő engedi, én maradnék a sima falazott kéménynél vas nélkül,
de inkább négyzet alakú kürtővel, akár a fentinél nagyobbal. Mondjuk
ha várhatóan eléggé lehűl a füstgáz, vagy nagyon hosszú a kémény,
akkor tényleg fontos az acélbélés, vagy samottcsöves kémény, mert ki
fog csapódni a pára a füstből és visszacsorog, beivódik a kátrányos
lé.

> Creaton Hortobány cserepét, Bramac Reviva, Mediterrán Dual-t nézegettem.
> Tapasztalatotok ezekkel kapcsolatosan, javaslatotok lenne?

Nekünk Creaton hódfarkú van, de azt nem szeretné a statikus, mert
duplán kell rakni. A Creaton nagyon jó minőségű, a hornyolt is jó
választás lehet. Mást nem is néztünk.

szia: Balázs