[Epitesz-barkacs] kis faház hoszigetelés

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 08:47:20 CEST

Szervusz Imre!

> De komolyan, mit jelenthet az, hogy "nem tud olvasni"?
> Én sok mindent el tudok már képzelni, de ezt még egy másodikasról sem, de

Kb. ennyire tud olvasni. Az átjön neki, hogy az "alma 155 Ft", de egy
bővített mondatot nem ért meg. Egy hitelszerződés már kínaiul is
lehetne. Érdemes politikusok nagygyűlési beszédét hallgatni: egyszerű
fogalmak, tőmondatok, hogy mindenki megértse.

> Hogyan tanulhatna egyéb tárgyakat, ha meg sem érti a kérdést?
> Ha meg tényleg nem, akkor miért nem dukik meg?

Órán ragad rá valami. Tanárok meg átrugdossák, mert megunják. Nekem
voltak ilyen osztálytársaim, sőt, hetedikre az osztály fele bukott
volt általánosban, mert hozzánk pakolták őket. Nem voltak rossz
gyerekek. Van, aki autóvillamossági szerelő lett, más hálózatépítő
technikus valami telefonos cégnél, és sikeresek munkájukban. Pedig
egyikük diszlexiás. Meg tulajdonképpen a banki apróbetű
áttanulmányozása nélkül is lehet élni: ha valami nem stimmel, bemegy
és megkérdezi. Még én is ezt teszem, pedig megértem a szerződést (-:
Olyanról is hallottam, hogy általánosból kibukott, de komoly építési
vállalkozó lett belőle (tehát az alapműveletek mennek fejben is).
Szóval a mai világ is olyan, hogy az olvasás marha jó eszköz, de csak
a szellemi munkához nélkülözhetetlen (igaz, hatékonnyá teszi mások
életét is). Viszont lehet élni nélküle.

szia: Balázs