[Epitesz-barkacs] kis faház hoszigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 10:44:09 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Kb. ennyire tud olvasni. Az átjön neki, hogy az "alma 155 Ft", de egy
> bővített mondatot nem ért meg. Egy hitelszerződés már kínaiul is

Ezt a réteget messzemenően meg tudom érteni, hogy is néz ki belülről. Mert
hogy én se voltam különb. Most tudok bővített mondatot is érteni, meg mint
látjátok, fogalmazni is :), de ez nem volt így pl a középiskolában. Ménkű
rossznak találom az oktatást, mert - visszagondolva - a középiskoláig az
volt a téma, hogy kiderüljön, a diák mit nem tud. Hogy mire lenne képes,
melyik irányban érdemes fejleszteni, mik az alapeszközök, amik nélkül nem
megy semmi, ez fel se merült.

Az egyetem (ahova kemény melóval jutottam be, másfél éves külön felkészítő
tanfolyás volt 2 egyetemista által tartva) egész más volt. Ez a másfél év
ébresztett rá, hogy egész máshogy is lehet tanulni, a tanulásnak létezik
sokkal töményebb módja is anélkül, hogy az ember agyilag kikészülne, sőt!
Aztán az egyetem a folytatás volt. De pl szerződést csak mint vállalkozó,
tanultam meg írni. A számtech akkor még nem létezett, a mai írni-olvasni
tudás, amibe beletartozik a szövegszerkesztés meg az internethasználat, ez
csak jóval később jött. Viszont vakon gépelni még ez előtt megtanultam
tisztán kíváncsiságból, mert láttam, hogy egyes gépírónők a gyárban mit
tudnak, és megirigyeltem. :-)

Összefoglalva: nekem az ált. és a középiskola kb megfelelt a Karinthy (ha
így kell írni :-)) által megformázott rossztanulóságnak (kivéve a reál
tárgyakat). Asszem ő volt az, aki ezt leírta, hangban meg neves színészek
eljátszották. Állítom, hogy humanoid szemmel se vagyok annyira zokni, hogy
ennek így kellett lennie, de már mindegy, már szar közérzet nélkül is
tudok róla beszélni. :) Ja, és azóta állítom, hogy sokat kupálódtam.
(Remélem.)