[Epitesz-barkacs] egy rezidom erdekelne

Moczik Gabor pm-01 at progzmaster.hu
2009. Jún. 2., K, 09:29:51 CEST

jhidvegi írta:
> Ez is lehet, de én másra gyanaxom: az ón bizonyos feszkó felett
> hidegfolyik. Tehát, ha többtíz bar nyomás alatti csövek így vannak
> összerakva, akkor valszleg szépen enged az ón a nyíróerőnek, és lassan
> de biztosan kibújik a cső a fittingből.

Hja, ez egy igen valószínű probléma, tehát semmiképpen nem jó.
Mindenesetre a refrigeration-engineer.com fórumain is felmerült a téma,
ott írta valaki, hogy nem 100% kompatibilis az anyag se.

> Vajon más is jó, pl CORGON? Az argon szinte biztos, de olyan pont nincs.
> A CO2-vel vajon reakcióba lép a forró réz valahogy?

Nem mernék megesküdni rá, de mintha úgy olvastam volna hogy jó.
Az inert gázok közül pedig akármelyik, az argon is, csak drága.
Nitrogén olcsóbb. Elvileg ebből is szárított, alacsony oxigéntartalmú
kéne, bár nem tudom mekkora kárt okoz ha normált használsz, nem lehet
olyan nagy probléma...

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu"
((( Skype: moczik )))