[Epitesz-barkacs] egy rezidom erdekelne

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 01:18:15 CEST

Moczik Gabor wrote:

> Tudomásom szerint nem fér össze valamelyik összetevővel, az ónnal vagy
> az
> ólommal, meg komoly mechanikai terhelés van, amire a lágyforrasz
> egyébként
> sem jó.

Ez is lehet, de én másra gyanaxom: az ón bizonyos feszkó felett
hidegfolyik. Tehát, ha többtíz bar nyomás alatti csövek így vannak
összerakva, akkor valszleg szépen enged az ón a nyíróerőnek, és lassan de
biztosan kibújik a cső a fittingből.

Pl ha elkó olajat kap, és megdagad a gumi a kivezetések körül, a kis
felület, ami a forrasztásnál a lábakat fogja, túl kicsi ahhoz, hogy ennek
az erőnek ellenálljon, ezért megesik (már láttam ilyet), hogy az elkó
szépen lenyomta magát a panelról, és lyuk maradt a forrasztás helyén.

> Jah, sima Pb gázlámpa kicsit kevés, a lánghőmérséklet 1000-1100 fok
> körüli,
> kiforrasztani próbáltam vele klíma kondenzátorból, hát szarrá kell
> égetni
> mire felolvad. Ha viszi valami a hőt, akkor esélytelen.

Bizony ez kemény érv. Nekem még lágyforrasztani is úgy volt kényelmesebb
réz-sineket, hogy adott pozícióban acetilénnel nyomattam. A nagy
koncentrált hőbevitel miatt odébb már nem olvadt fel az ón, csodásan és
villámgyorsan tudtam haladni, sőt, még a traffancs tekercsét védő papír se
nagyon akart meggyulladni. PB-vel ez esélytelen volt.

> Nem feltolteni, hanem folyamatosan obliteni kell. Egyik vegen bele a
> nitrogencso, beallitod valamennyi liter/perc-re. Tul sok nem jo, mert
> kifujja a forraszt a forrasztasi ponton (ha nagy a fojtas a masik
> vegen),
> vagy a tul nagy aramlas miatt (bernoulli...) beszivja ott a kulso
> levegot.

Vajon más is jó, pl CORGON? Az argon szinte biztos, de olyan pont nincs. A
CO2-vel vajon reakcióba lép a forró réz valahogy?