[Epitesz-barkacs] egy rezidom erdekelne

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Jún. 1., H, 23:58:15 CEST

vajk fekete wrote:
> en soha nem csinaltam, de nehany dolog amit tudni kell:
>  - lagyforrasz nemjo, atmegy rajta a gaz allitolag (gondolom inkabb
> kirepedezik es ugy)

Tudomásom szerint nem fér össze valamelyik összetevővel, az ónnal vagy az
ólommal, meg komoly mechanikai terhelés van, amire a lágyforrasz egyébként
sem jó.

>  - mapp gazos ego, vagy pb+oxigen kell hozza hivatalosan
> (acetilen+oxigen is jo termeszetesen, barkacs szinten letezik mukodo
> pbgaz+surlevego cucc is, es speci helyeken elektromos melegites is
> letezik allitolag)

Jah, sima Pb gázlámpa kicsit kevés, a lánghőmérséklet 1000-1100 fok körüli,
kiforrasztani próbáltam vele klíma kondenzátorból, hát szarrá kell égetni
mire felolvad. Ha viszi valami a hőt, akkor esélytelen. Persze vehetsz
alacsonyabb olvadáspontú forraszt is, de valamiért nem ezt használják, nem
tudom milyen hatása lesz.

MaxyGas + Oxygen mar sima ugy ehhez kepest, de azert marha jol jonne neha a
krokodil egofej is...

>  - a nagy homerseklet miatt a rezen reve kepzodik. ezert a belsejet ahol
> a klimagaz fog menni, vagy fel kell tolteni nitrogennel a forrasztas
> idejere, vagy utanna savazni, semlegesiteni, es durvan mosni kell hogy
> ne maradjon benne dzsuva.

Nem feltolteni, hanem folyamatosan obliteni kell. Egyik vegen bele a
nitrogencso, beallitod valamennyi liter/perc-re. Tul sok nem jo, mert
kifujja a forraszt a forrasztasi ponton (ha nagy a fojtas a masik vegen),
vagy a tul nagy aramlas miatt (bernoulli...) beszivja ott a kulso levegot.

Savazas ertelem szeruen kivitelezhetetlen mondjuk expanzios szelepen,
kompresszoron, hazilag nem is egyszeru, mosas is kulon erdekes kerdes, mert
utana a mosoanyagot is el kell tavolitani, szerintem inkabb ki kell
kiserletezni hogy lehet tisztan forrasztani.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))