[Epitesz-barkacs] (meg)vezetes Re: butulas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 13:44:17 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Miért, mutass az utóbbi húsz év bármelyik pártjából egy politikust,
> aki erkölcsileg fölöttük áll... ha arra gondolok, mi történik az
> oktatással, tankönyvpiaccal, és mi történhetett volna egy konzekvens,
> hosszú távon gondolkodó

Na itt a lényeg. Nincs mód hosszú távra gondolkodni, vagy ha mégis, akkor
az bukás.
Amúgy én tudnék mondani olyat, aki eléggé értelmes gondolatokkal állt
mindig elő, de nem mondok. :-)

> annyiban lett volna pénzkérdés, hogy jobban megfizetni a
> pedagógusokat.

Ez tévedés. A pedagógusállomány nem lesz jobb attól, ha felemelik a
fizetésüket, legalábbis gyorsan biztos nem. Kétségtelen, ha ez egy ménkű
jól megfizetett munka lenne, akkor nem az lenne, mint most is van talán,
hogy ha valakit végképp nem vesznek fel sehova, akkor még ide elmehet.

> Vagy a kedvencem: februárban a lakosság összes hitelállománya több,
> mint 8000 milliárd Ft ( >8 TFt :-) ami pár százmilliós pontossággal
> annyi, mint az eljövendő hét évben általunk lehívható EU pályázatok
> összessége... Ez ellen az utóbbi 10 évben SENKI nem szólt egészen az
> utóbbi hónapokig, pedig nagymértékben ennek köszönhető, hogy ennyire
> külső forrásokra szorolunk

Bizony, ez nagyon meghökkentő tud lenni. Az adósságállomány zöme lakossági
hitel.

Inkább azt hiányolom, hogy miért nem értik meg az ámbérek, hogy ha
szeretünk vásárolni olyasmit, ami külföldről jön euróért, akkor bizony az
egyensúlyhoz annyit kell exportálni, hogy ennyi euro ebből bejöjjön. Az
exportban is nagy szerepük van a gyűlölt multiknak. Ha kitessékeljük őket,
baromi nagy baj keletkezik éppen ebből.