[Epitesz-barkacs] butulas

gyapo gyapo at freemail.hu
2009. Jún. 2., K, 17:29:13 CEST

>Jó, a bûnözõt most hagyjuk, de nem gondolod,
>hogy az iskolarendszer és egyes iskolák, tanarak
>tehetnek is arról, ha valakinek végképp elmegy a
>kedve a tanulás bármilyen formájától? Amikor
>csak megalázást, megszégyenítést kap az órákon?
>Hogy vonhatná ki magát ez alól bárki is?

Nem tagadom, hogy a tanarnak van szerepe, csak
nem tudom mekkora. Az iskolai eredmenyre eleg
nagy, de evekkel kesobb azert lekopnak a rossz
elmenyek. Es akkor marad az ember meg az erdeklodese. Ha van.

>Na meg a többiek. Eleve gáz, hogy egy osztály
>tanulói sorba vannak rendezve. Vannak a
>jótanulók, a közepesek meg a rossztanulók. Ez
>egy morális sorbarendezés is. Aki jótanuló, azt
>már ez a tény is motivlálja a tanulásra. A
>rossztanuló meg ellenmotivált, õ érzi, hogy
>akármit csinál, az úgyis kevés lesz, nevetség
>tárgya, ha kihívják felelni, a tanár rá is
>játszik, direkt megszégyeníti, keresi, mit nem
>tud (nem nehéz), az osztály meg röhög, a tanár
>meg ezt élvezi. Na most ez az emberke mi a
>fasztól lehet a tanulásra motivált, azt el se tudom képzelni.

Motivacio sokfele lehet, pl. az is, hogy az
osztaly elott dicseretet kap. De fakadhat a
tudasvagybol is, es akkor tokmindegy milyen a
tanar, nem attol kapja a motivaciot. A rossz
tanar sokat tud lassitani a tanulason, a jo meg
gyorsitani. De mivel tanar nelkul is lehet
tanulni, es szerintem a normalis ember sokkal
tobbet tanul iskolan kivul, ezert sokkal tobbet tanul tanar nelkul.
Mondjuk akarok csinalni egy 500 A-es tapot. Ossze
tudom szedni az alaptudast? Ossze. Meg tudom
epiteni? Meg. Elsore sikerul? Nem. Lehet, hogy
csak tizedszerre. Elmegy egy csomo ido es penz,
ha elmennek hozzad, akar 1-2 nap alatt
megtanulhatnam amit kell es elsore jo lehetne a
tapom. Ennyit tud segiteni egy jo tanar. De
egyebkent minden megtanulhato tanar nelkul is.
Viszont ha valami nem erdekel, akkor lehet az a
tanar barmilyen jo, nem fogom megtanulni sem az
iskolaban, azutan meg meginkabb nem. Ezert nagyon
lenyeges a motivacio, szerintem legjobb az
erdeklodes. Ezt kellene felkelteni mindenkiben,
es akkor magatol menne tanulni, mert erdekli.

>Nem mindenki olyan szerencsés, mint én voltam,
>amikor megjelentek az elõkészítõs egyetemisták,
>és kerestek alkalmasakat a matfiz tanításra.

Jaja, kaptal ket jo tanart, sokat tudtak
gyorsitani a tanulasodon. Legkonnyebb fejbol
tanulni, tehat olyantol, aki jol ismeri az adott teruletet.

>Aztán lehet, hogy egy ilyen antimotivált ember
>késõbb alkalmas környezetbe kerül, és belefog
>valamibe. Na de ha nem? Még tanulni se
>tanították meg! Nem bennük van a hiba - szerintem.

Szerintem ez is egy kicsit tulmisztifikalt, a
tanulasi modszer. Alapvetoen olvasassal tanul
mindenki es ismetlessel. Van aki alahuzgalja a
konyvben a fontosnak itelt reszeket, van aki
kijegyzeteli. Ennyi lenne a modszer? Vagy van valami ennel sokkal jobb?

>Nem baj, ha nem értünk egyet. De lehet, hogy a
>szüleiddel meg bármilyen, fõleg humanoid fajta
>pedagógussal elég ingerülten vitatkoznék, és
>nehezen tartanám vissza magam attól, hogy ne
>használjak goromba, bántó kifejezéseket. Akkor
>is, ha tudom, nem õk tehetnek róla, hogy ilyen az oktatási rendszer.

Nekem az az erzesem a beszelgetesekbol, hogy ok
es a hozzajuk hasonlo nyugdijas, tobb evtizedet a
palyan eltolto emberek hihetetlenul fel vannak
keszulve ervekkel, hogy ok miert nem tehettek
semmit. Ok a legjobbat akartak, de a gyerekek, a
szulok, a tantestulet, az igazgato, az iskola, a
miniszterium es a tobbi lehetetlenne tette a jo
tanitast. Szerintem teged is elarasztananak olyan
ervek garmadajaval, amire nem tudnal erdemben
reagalni, mert nem tanitottal evtizedekig. Szoval
csak hasonloan felkeszult pedagogusokkal lehetne
oket osszeereszteni, abbol lehetne jo beszelgetes.

>Ez biztos, de a humánokat ez rohadtul nem
>zavarja. Ismertem olyan nõt, aki a semmirõl akár
>órákig tudott egyfolytában beszélni, még szóhoz
>se jutottam. Ha mégis, akármit is mondtam,
>rohadt nagyokat ásítozott, de aztán szóhoz
>jutott ismét, feléledt, és ömlött belõle a semmi. :-)

Igen, ismeros, meg annyival finomitanam, hogy ha
en megszolalok valami muszaki indoklassal, akkor
mar a negyedik szonal jon a "tul sokat beszelsz". :)

>:-) És lenne érdemi tartalma? :-)

Mint az elobb emlitettem, valoszinuleg mindenki mas hibas, a pedagogus aldozat.

>Ez tök más terület, jobb, ha teljesen kihagyjuk.
>Ha beszélgetnék velük, akkor errõl a poroszos
>fajta iskolarendszerrõl kérdezném õket, hogy mennyire találják jónak.

Errol eszembe jut egy tortenet, amit apam meselt
az elso orajarol. Marmint amikor o volt a tanulo.
Bejott a tanar, gondolom beszelgetes, sugdolozas
volt, fogta a tanari szeket es szetverte az
asztalon. Ez akkora stresszt okozott, hogy a
hatralevo 6 evben kitartott, es megvolt a tanari
tekintely. De volt meg mogyoropalca, azzal is
vertek a tanulokat, volt kormos a vonalzoval,
fulhuzas, pajeszhuzas, tehat a testi fenyites
abban az idoben elegge beletartozott a
fegyelmezesi eszkoztarba. Egyebkent kormost es
pajeszhuzast meg en is kaptam tanulokent.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu