[Epitesz-barkacs] kis faház hoszigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 11:36:06 CEST

gyapo wrote:

> Nem szabad osszekeverni az elitelest a
> lenezessel. A kepessegeink kulonbozoek, ez
> vitathatatlan. Tehat x mennyisegu tanulassal az
> telhetot a tanulasban, megse lesz tul okos, az
> tiszteletremelto, mert az ertekes emberi
> tulajdonsagok, mint a szorgalom, kitartas
> megvannak benne. Lenezni azt lehet, aki nem tesz
> semmit a tudasert, dagonyazik a esznelkuli
> letezesben, gyarlo, hitvany, esetleg bunozo,

Jó, a bűnözőt most hagyjuk, de nem gondolod, hogy az iskolarendszer és
egyes iskolák, tanarak tehetnek is arról, ha valakinek végképp elmegy a
kedve a tanulás bármilyen formájától? Amikor csak megalázást,
megszégyenítést kap az órákon? Hogy vonhatná ki magát ez alól bárki is?

Na meg a többiek. Eleve gáz, hogy egy osztály tanulói sorba vannak
rendezve. Vannak a jótanulók, a közepesek meg a rossztanulók. Ez egy
morális sorbarendezés is. Aki jótanuló, azt már ez a tény is motivlálja a
tanulásra. A rossztanuló meg ellenmotivált, ő érzi, hogy akármit csinál,
az úgyis kevés lesz, nevetség tárgya, ha kihívják felelni, a tanár rá is
játszik, direkt megszégyeníti, keresi, mit nem tud (nem nehéz), az osztály
meg röhög, a tanár meg ezt élvezi. Na most ez az emberke mi a fasztól
lehet a tanulásra motivált, azt el se tudom képzelni.
Nem mindenki olyan szerencsés, mint én voltam, amikor megjelentek az
előkészítős egyetemisták, és kerestek alkalmasakat a matfiz tanításra.

Aztán lehet, hogy egy ilyen antimotivált ember később alkalmas környezetbe
kerül, és belefog valamibe. Na de ha nem? Még tanulni se tanították meg!
Nem bennük van a hiba - szerintem.

Nem baj, ha nem értünk egyet. De lehet, hogy a szüleiddel meg bármilyen,
főleg humanoid fajta pedagógussal elég ingerülten vitatkoznék, és nehezen
tartanám vissza magam attól, hogy ne használjak goromba, bántó
kifejezéseket. Akkor is, ha tudom, nem ők tehetnek róla, hogy ilyen az
oktatási rendszer.