[Epitesz-barkacs] (meg)vezetes Re: butulas

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Jún. 2., K, 18:12:18 CEST

Az allam csak akkor bocsat ki uj kotvenyeket, ha az allamadossag novekszik. Ha nem movekszik, akkor csak az eppen lejarok helyett bocsat ki ujat. Ha csokken, akkor azok helyett sem.

Azt kell eszrevenni, hogy komoly hitelallomany mellett a "veszteseges az allami koltsegvetes" az nem egy egyszeruen ertelmezheto kijelentes.
Ugyanis ha mondjuk nekem:

Van 60Ft tartozasom.
Van 100Ft jovedelmem.

Kiadasi oldal ugy alakul, hogy:
6ft kmatfizetes, 6 forint toketorlesztes, 94ft megelhetes.

Akkor koltottem 106Ft-ot, 6% volt a hiany merteke, ezert felveszek 6ft hitelt meg.

A vegeredmeny, hogy ugyanannyi a tartozasom mint volt, a kamatot rendben fizetem, megis azt kell mondjam, hogy 6% veszteseggel zarta a koltsegvetesem az evet.

vajk