[Epitesz-barkacs] klíma szaft visszaszívás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 22:40:47 CEST


Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> kb 1 évvel ezelőtt  a klíma-téma kezdetén Józsi leírta, hogyan lehet 
> visszaszívatni a
> kültéribe
> a szaftot, ha szerelés miatt bontani kellene az összekötő csövet

Nem olyan nagy durranás, ne keresd, leírom mégegyszer, illetve kicsit mást 
is, mert most más az ábra nálad.

Lehet, hogy minden gáz elszökött. Ezt ellenőrizendő, benyomod a 
sarokszelepnél lévő autós szelep közepét, miután a pici zárókupakot 
letekerted, és ha szinte semmi nem jön, akkor elzárod a két sarokszelepet, 
és simán széttekered a csöveket. Az a gáz, ami benne marad, nem nagy 
veszteség. Ha még ráadásul gyorsan le is zársz minden csővéget valamivel, 
akkor levegő se jut bele, és ez nagyon előnyös. Én ezzel kezdenék.

Ha viszont mégis van bőven még gáz benne, akkor hűtés üzemmódban van az, 
hogy a beltéri van kisnyomáson. Tehát, ha hűtés üzemmódba kapcsolod a 
szerkezetet, akkor folyadék megy a beltéri felé a vékony csövön, és gázt 
szív a vastag csövön a kültéribe a kompresszor.

Tehát, ha menet közben akár, vagy előre elzárod a vékony csőhöz tartozó 
sarokszelepet, akkor a kompresszor tök leszívja a naftát a beltériből. 
Persze valszleg olajos marad a csőrendszer belseje, de ez nem gond.

Ekkor még menet közben elzárod a vastag csőhöz tartozó sarokszelepet is, 
aztán ki lehet kapcsolni, és lehet szétszedni.

Azért el kell mondanom, hogy nem csináltam még, szóval nincs kizárva, hogy 
pl az automatika hibát észlelve leállítja a rendszer, mielőtt elzárnád a 
vastag cső csonkját. Ekkor én azt tenném, hogy várva még egy kicsit 
egyszerűen direktben kintről benyomnék 230-at a kompresszorba. Ennek egyik 
módja (ha le van véve a burkolat a beltériről), hogy a nyákon található 
relére menő két flasit összedugom, és úgy dugom be a konnektorba az 
egészet. Ekkor egyből elindul a kompresszor.

Ha nincs levéve a beltéri burkolata, akkor a kültérinél lehet a 
legkényelmesebben hozzáférni a kötésekhez. Ha a tetejét lecsavarozod, 
akkor találni fogsz egy kapcsirajzot, abban el lehet igazodni, hogy hova 
megy a kompresszorhoz a delej.

Ha szerencséd van, nem kell ezzel foglalkozni. Onnan lehet felismerni, 
hogy már el lehet zárni a vastaghoz tartozó sarokszelepet, hogy 
felmelegedett már a beltéri. Talán elcsíped, hogy még nem áll le a klíma 
az elzárás előtt  hibajelzéssel. Kint leszel ekkor a kültérinél, tehát úgy 
kell elzárnod, hogy jár a kompresszor. Ha nem jár, a beltéri leállította, 
ekkor marad gáz a beltériben, illetve visszaszökik a gáz, újra kell 
kezdeni direkt indítással.

Lehet, hogy a tiedben jó kevés gáz van, ekkor lehet, hogy nem fog hűteni 
egyáltalán, vagy csak nagyon picit. Ha észlelsz pici hűtést, akkor várd 
meg a vékony cső elzárása után, hogy felmelegedjen a beltéri, és lehet 
elzárni.

hjozsi 



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról