[Epitesz-barkacs] klíma szaft visszaszívás
Mágus Bérprogram Demo
magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 2., K, 23:31:17 CEST
jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> 2009.06.02. 22:40:47 +2h-kor írta:
> Mágus Bérprogram Demo wrote:
> > kb 1 évvel ezelőtt a klíma-téma kezdetén Józsi leírta, hogyan lehet
> > visszaszívatni a
> > kültéribe
> > a szaftot, ha szerelés miatt bontani kellene az összekötő csövet
>
> Nem olyan nagy durranás, ne keresd, leírom mégegyszer, illetve kicsit mást
> is, mert most más az ábra nálad.
köszi !!!
> Lehet, hogy minden gáz elszökött. Ezt ellenőrizendő, benyomod a
> sarokszelepnél lévő autós szelep közepét, miután a pici zárókupakot
> letekerted, és ha szinte semmi nem jön, akkor elzárod a két sarokszelepet,
> és simán széttekered a csöveket. Az a gáz, ami benne marad, nem nagy
> veszteség. Ha még ráadásul gyorsan le is zársz minden csővéget valamivel,
> akkor levegő se jut bele, és ez nagyon előnyös. Én ezzel kezdenék.
>
> Ha viszont mégis van bőven még gáz benne, akkor hűtés üzemmódban van az,
> hogy a beltéri van kisnyomáson. Tehát, ha hűtés üzemmódba kapcsolod a
> szerkezetet, akkor folyadék megy a beltéri felé a vékony csövön, és gázt
> szív a vastag csövön a kültéribe a kompresszor.
>
> Tehát, ha menet közben akár, vagy előre elzárod a vékony csőhöz tartozó
> sarokszelepet, akkor a kompresszor tök leszívja a naftát a beltériből.
> Persze valszleg olajos marad a csőrendszer belseje, de ez nem gond.
>
> Ekkor még menet közben elzárod a vastag csőhöz tartozó sarokszelepet is,
> aztán ki lehet kapcsolni, és lehet szétszedni.
>
> Azért el kell mondanom, hogy nem csináltam még, szóval nincs kizárva, hogy
> pl az automatika hibát észlelve leállítja a rendszer, mielőtt elzárnád a
> vastag cső csonkját. Ekkor én azt tenném, hogy várva még egy kicsit
> egyszerűen direktben kintről benyomnék 230-at a kompresszorba. Ennek egyik
> módja (ha le van véve a burkolat a beltériről), hogy a nyákon található
> relére menő két flasit összedugom, és úgy dugom be a konnektorba az
> egészet. Ekkor egyből elindul a kompresszor.
>
> Ha nincs levéve a beltéri burkolata, akkor a kültérinél lehet a
> legkényelmesebben hozzáférni a kötésekhez. Ha a tetejét lecsavarozod,
> akkor találni fogsz egy kapcsirajzot, abban el lehet igazodni, hogy hova
> megy a kompresszorhoz a delej.
>
> Ha szerencséd van, nem kell ezzel foglalkozni. Onnan lehet felismerni,
> hogy már el lehet zárni a vastaghoz tartozó sarokszelepet, hogy
> felmelegedett már a beltéri. Talán elcsíped, hogy még nem áll le a klíma
> az elzárás előtt hibajelzéssel. Kint leszel ekkor a kültérinél, tehát úgy
> kell elzárnod, hogy jár a kompresszor. Ha nem jár, a beltéri leállította,
> ekkor marad gáz a beltériben, illetve visszaszökik a gáz, újra kell
> kezdeni direkt indítással.
>
> Lehet, hogy a tiedben jó kevés gáz van, ekkor lehet, hogy nem fog hűteni
> egyáltalán, vagy csak nagyon picit. Ha észlelsz pici hűtést, akkor várd
> meg a vékony cső elzárása után, hogy felmelegedjen a beltéri, és lehet
> elzárni.
>
> hjozsi
>
> _______________________________________________
> Epitesz mailing list
> Epitesz at lists.javaforum.hu
> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról