[Epitesz-barkacs] klíma szaft visszaszívás

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 2., K, 23:31:17 CEST


jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.06.02. 22:40:47 +2h-kor írta:

> Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> > kb 1 évvel ezelőtt  a klíma-téma kezdetén Józsi leírta, hogyan lehet 
> > visszaszívatni a
> > kültéribe
> > a szaftot, ha szerelés miatt bontani kellene az összekötő csövet
> 
> Nem olyan nagy durranás, ne keresd, leírom mégegyszer, illetve kicsit mást 
> is, mert most más az ábra nálad.

köszi !!!
 
> Lehet, hogy minden gáz elszökött. Ezt ellenőrizendő, benyomod a 
> sarokszelepnél lévő autós szelep közepét, miután a pici zárókupakot 
> letekerted, és ha szinte semmi nem jön, akkor elzárod a két sarokszelepet, 
> és simán széttekered a csöveket. Az a gáz, ami benne marad, nem nagy 
> veszteség. Ha még ráadásul gyorsan le is zársz minden csővéget valamivel, 
> akkor levegő se jut bele, és ez nagyon előnyös. Én ezzel kezdenék.
> 
> Ha viszont mégis van bőven még gáz benne, akkor hűtés üzemmódban van az, 
> hogy a beltéri van kisnyomáson. Tehát, ha hűtés üzemmódba kapcsolod a 
> szerkezetet, akkor folyadék megy a beltéri felé a vékony csövön, és gázt 
> szív a vastag csövön a kültéribe a kompresszor.
> 
> Tehát, ha menet közben akár, vagy előre elzárod a vékony csőhöz tartozó 
> sarokszelepet, akkor a kompresszor tök leszívja a naftát a beltériből. 
> Persze valszleg olajos marad a csőrendszer belseje, de ez nem gond.
> 
> Ekkor még menet közben elzárod a vastag csőhöz tartozó sarokszelepet is, 
> aztán ki lehet kapcsolni, és lehet szétszedni.
> 
> Azért el kell mondanom, hogy nem csináltam még, szóval nincs kizárva, hogy 
> pl az automatika hibát észlelve leállítja a rendszer, mielőtt elzárnád a 
> vastag cső csonkját. Ekkor én azt tenném, hogy várva még egy kicsit 
> egyszerűen direktben kintről benyomnék 230-at a kompresszorba. Ennek egyik 
> módja (ha le van véve a burkolat a beltériről), hogy a nyákon található 
> relére menő két flasit összedugom, és úgy dugom be a konnektorba az 
> egészet. Ekkor egyből elindul a kompresszor.
> 
> Ha nincs levéve a beltéri burkolata, akkor a kültérinél lehet a 
> legkényelmesebben hozzáférni a kötésekhez. Ha a tetejét lecsavarozod, 
> akkor találni fogsz egy kapcsirajzot, abban el lehet igazodni, hogy hova 
> megy a kompresszorhoz a delej.
> 
> Ha szerencséd van, nem kell ezzel foglalkozni. Onnan lehet felismerni, 
> hogy már el lehet zárni a vastaghoz tartozó sarokszelepet, hogy 
> felmelegedett már a beltéri. Talán elcsíped, hogy még nem áll le a klíma 
> az elzárás előtt  hibajelzéssel. Kint leszel ekkor a kültérinél, tehát úgy 
> kell elzárnod, hogy jár a kompresszor. Ha nem jár, a beltéri leállította, 
> ekkor marad gáz a beltériben, illetve visszaszökik a gáz, újra kell 
> kezdeni direkt indítással.
> 
> Lehet, hogy a tiedben jó kevés gáz van, ekkor lehet, hogy nem fog hűteni 
> egyáltalán, vagy csak nagyon picit. Ha észlelsz pici hűtést, akkor várd 
> meg a vékony cső elzárása után, hogy felmelegedjen a beltéri, és lehet 
> elzárni.
> 
> hjozsi 
> 
> _______________________________________________
> Epitesz mailing list
> Epitesz at lists.javaforum.hu
> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz




További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról