[Epitesz-barkacs] gyümölcs sűrítmény

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Jún. 4., Cs, 09:04:14 CEST

Zsolt írta 4 Jun 2009  7:37 levelében:
> mivel nem ismerem ezt a cuccot, így nem tudom, hogyan és mennyire lehet
> hígítani, esetleg cukrozni, meddig tartható el, így a 25kg*sokFT/kg=az még
> több pénz arra, hogy a végén a kidobjam, mert megromlott
Én sem ismerem, de 25 kg nem olyan sok, hogy ne lehetne akár pet
palackokba széttöltve befagyasztani is. Akkor elég sokáig nem fog
megromlani. Szerintem kibontás után magától hamar megbuggyan,
feltéve, hogy tényleg csak sűtítmény pasztörizálva, és nem nyomták
tele cukorral ill. tartósítószerrel.
Azért a sűrítés mértékét, ami a hígíthatóságot adja, elárulhatják,
aligha titok. Amint az sem, hogy tartalmaz-e hozzáadott cukrot,
aromát, festékanyagot, tartósítót. Élelmiszereknél illenék megadniuk
a táplálkozásélettani adatokat (kalória, fehérje, szénhidrát, stb.)
is.
Keress rá a magyar élelmiszerkönyvre, fenn van a neten, abban meg
kéne legyen sok előírás, ami ezekre vonatkozik.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu