[Epitesz-barkacs] töltöcsonk kérdés

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Jún. 4., Cs, 23:54:37 CEST

Mágus Bérprogram Demo wrote:

> jól gondolom, hogy fölakasztom a mérőórás csaptelepet, annak a kék csövet
> a szívóoldalra és a piros  csövet a nyomó oldalra kötöm?
>
> akkor viszont 2 db T elágazás is kellene (szerintem) hollanderrel, mert
> ezüsttel forrasztani nem tudok,

Úgy kell T elágazás, hogy a meglévő cső maradjon, csak kerüljön rá egy
csatlakozó szelep. Igen, kék a kisnyomású, piros a nagy.

> és a csaptelep felé 1 - 1 csapot is kellene
> rátennem?.
>
> vagy a mérőórás csaptelep és a kék és piros gumicsövet állandóra bekötni?

Nem. Ezek a csatlakozók ilyen autó szelep jellegű (attól jóval masszívabb)
konstrukciók. A töltőcső végén (ha olyat vettél) van szeleptű kinyomó,
amikor felcsavarod, akkor összenyitja a rendszerrel. Ha leveszed a csövet,
akkor elzárja, de a kupakot is fel kell tekerni, illetve minden leszedéssel
veszítesz egy csőnyi hűtőközeget...

"schräder" ennek a szelepnek a neve, a töltőcső leírásokban fel van
tüntetve, hogy van-e schräder nyomó a végén (átalában igen).

Javaslom egyébként, hogy nézd át a webáruházban a hóbagolynál kapható összes
szerszámot, fittinget, kelléket, stb., már sokmindenre fény derül ezzel is.
Ha olvasol angolul, akkor javasolni tudom még a refrigeration-engineer.com
fórumot, itt vannak profik, kezdők, és hobbysták is (CPU hűtéssel foglalkozó
szekció), rengeteg az információ, csak győzd idővel és türelemmel olvasgatni...

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))