[Epitesz-barkacs] támfal

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2009. Jún. 5., P, 12:50:37 CEST

jhidvegi írta:

> Persze, de azt én veszélyesebbnek gondolom (persze hozzáértés nélkül),
> mert úgy megrázza a beverés a talajt, hogy akár ki lehetne váltani vele
> a leomlását is.
>
> Ezeket a beverős dolgokat magas házak alapjaiként is szokták használni.

Nem tudom, ennek viízszintesen nincs semmi hatása, ez csak függőlegesen
fejt ki erőt. Vízszintes irányban inkább csak tömörödik a talaj.
Ráadásul ahol elkezdik beverni, ott egyből van stabilizáló hatása, nem
úgy, mint a fúrásnak, ami előbb jelentősen gyengíti a talaj tartását,
csak a beton kötése után lesz valami erősebb dolog.