[Epitesz-barkacs] támfal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 5., P, 17:46:51 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Nem tudom, ennek viízszintesen nincs semmi hatása, ez csak függőlegesen
> fejt ki erőt. Vízszintes irányban inkább csak tömörödik a talaj.

Én már álltam ilyen betoncölöp beverő gép közelében. Sík terep volt, nem
mellette álltam, de a gyomrom is mozgott a hasamban. :-) Irdatlan tömeggel
verik lejjebb azt az oszlopot, és valszleg 100km-rel odébb simán látszik a
szejzmográffal. Ezért el tudom képzelni, hogy ha a csúszás határán van a
talaj, ez mozgat rajta akkorát, hogy simán megindulhat az egész. A fúrás,
ha nem ütve történik, csak szépen tekerve, az se teljesen hatástalan, de
talán nem akkora hatású, mint a beverés.

> Ráadásul ahol elkezdik beverni, ott egyből van stabilizáló hatása,

Gondolj arra, hogy kicsiben van pl egy bármilyen anyag, és egy vasdarabot
(spiccvéső) egy pneumatikus géppel beversz. Simán repedhet ott bármi. Sík,
egybe terepen, ahol nincs hova mennie a talajnak, ott valóban tömörödik a
cölöp környéke.

A fúrás se veszélytelen, sőt, talán a gép felvonulása sem. Én pl a
gépkezelő helyében be lennék szarva, bármilyen is az a gép, mert a maga
többtíz tonnájával rámászik egy bizonytalan talajra, és ha megindul alatta
az egész, a gép meg felborul, gurul, abban nem biztos, hogy épen lehet
maradni.