[Epitesz-barkacs] víz alatti lámpa

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 5., P, 17:06:33 CEST

Erdos Zoltan  <silverst at t-online.hu> 2009.06.05. 16:36:00 +2h-kor írta:

> ezt nem ertem..
>
> 12v  nem akkora problema vizben, de nyilvan vedett a holmi.
>
> ha a tapcsatira gondolsz, gondolom, az is rendesen vizvedett, tehat
> minimum valami gumikeretes csavaros fedel alatt van.
>
> a halogennek kinezo meg akarmi is lehet, amignem lattam, hogy milyen
> fenyforras van benne :-)

egyszer egy porcelánfoglalatos 220voltos égős ketyerén  olyan üvegbúra volt,
aminek az alja egy félgömb alakra öntött volt

egyszer víz ment a burkolat alá, az üvegbúra feltöltődött bő 3/4-ig vízzel

csak az tűnt fel, hogy a félgömb alakú vízréteg úgy viselkedett mint egy
lencse, és egy kör alakú részbe fókuszálta a fényt

a lényeg, hogy az égő majdnem az elektromos részig volt víz alatt, az égő
egy idő után elkezdte forralni a vizet, és gőz szállt ki :-)

szóval, ha egy 12Voltos égőt váltóárammal égetem, és esetleg víz alatt is hűthetném,
ha hideg állapotban tenném vízbe

vélemények?