[Epitesz-barkacs] hűtĹ? szállĂ­tás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 8., H, 10:07:37 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> szívó oldalról bemegy, (emlékeim szerint) a teknő aljára megy
> és a teknő aljáig belóg a motorja, és a motortengely tengelyirányú
> lukján
> keresztül szívja fel
>
> kb egy kávéskanálnyi, ha a "kiköpésteszt" után tökszáraz marad az ujjad

Szerintem hosszú távon sehogyse jó.
Persze kérdés, mi a hosszú táv.

Magában a hűtőben valahogy úgy működhet, hogy a tartály alján ott van az
olaj és a töltet együtt, az olaj jól elegyedik a töltettel. A kompresszor
semmiképpen nem szív olajat vagy folyadékot.

Na most, ha elkezd működni a kompresszor, akkor felforr a lé alul, és egy
elég habos valami jön létre, ebből jut olaj a kompresszorba. Tehát, ha
állandóan csak levegő megy bele, alul meg csak olaj van, akkor szerintem
nem nagyon jut elég olaj neki. Az elején, amikor még frissen van
kibányászva, valszleg van az olajban valamennyi eredeti töltet is, tehát
ahogy elindul a szívás, még mindig tud kicsit forrogatni, habozgatni...
aztán amikor ennek vége, szerintem a kenésnek is előbb-utóbb vége.
Hacsaknem jó sok olaj van belerakva.

Aztán az is lehet (ennyire nem emléxem már), hogy a mechanika érdemi része
belelóghat az olajba anélkül, hogy a szívó bemenet belemerülne.

Azt viszont tudom, hogy ha picit is bekerül folyadék, amit össze kéne
nyomnia, azt öntvényszétrepedéssel honorálja. Szétszedett kompresszoron
kipróbáltam.

Ha ma kellene ilyet hosszú távon használnom, valszleg szétvágnám az
edényét, kiismerném, hogy van megcsinálva, miután jól kimostam minden
porcikáját, aztán ha van remény rá, hogy működjön, kenést is kapjon, akkor
összeraknám. Ebben két lehetőség van.
1. ha csak kompresszorként volna használva, akkor elég, ha csak
mechanikailag a helyén van minden, nem kell tömítettre lehegeszteni a
tartályt.
2. ha vákuumszivattyúként is kell használni, le akarom hegeszteni az
egészet, akkor egy övet kapna vaslemezből, és ezt hegeszteném a vágási
felületre úgy, hogy előtte a vágási felületen illeszkedjen jól a két fél.
Méghozzá előbb az üres edényre hegeszteném az egyik oldalon, ebbe lehetne
beleállítani az egész holmit, miután minden benne van, és így a másik
lemezszélt is meg lehet hegeszteni, CO2-vel vagy corgonnal csinálnám.
Esetleg CO2-t kis nyomáson beküldenék a tartályba is.

Egyszer csináltam egy hegesztő készüléket ilyen kompresszorjavító cégnek,
ők is felvágták, és javítás után összehegesztették, de asszem ők belülre
pöttyintettek bele az edénybe ilyen lemezcsíkot, és az eredeti felvágásnál
hegesztették össze CO2-vel. Sajna egyszer se láttam pontosan hogy
csinálják, nekem csak a forgatóasztalt kellett elkövetnem úgy, hogy az
ideadott edények mindegyike ráilleszthető legyen az asztalra úgy, hogy
előre kialakított csapok pozicionálják.

A lényeg, hogy a módszer még arra is jó, hogy az eredeti helyére legyen
visszarakva a cucc. Pl ha klíma kompresszor menne tönkre, valszeg
szétvágnám, ha motort tekercselni kell, megcsináltatnám, aztán hasonlóan
összehegeszteném - ha a szerkezet olyan, hogy ezt meg lehet csinálni.