[Epitesz-barkacs] zar

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 8., H, 12:10:42 CEST

vajk fekete wrote:
> en nem mernem. nemtudom mennyire beszarados fajta a fekolaj, de nincs
> annal szarabb
> mint egy zar, amibe beleszaradt az olaj.

Én meg már próbáltam zárakhoz is, a fékolaj valszleg nem szárad be sosem.
A higroszkóposságáról csak hallottam. Valszleg azt kell alatta érteni,
hogy ha bevesz valamennyi (nem számottevő) vizet, az mint olajat, nem
rontja, csak a fékben ugye van, hogy rohadtul felforrósodik. Ha ekkor van
ott víz, az gőzzé válhat, és visszanyom egy kis olajat a tartályba, ergo a
fék teljesen hatástalanná válik. De mivel mégis ezt használják, gondolom
oka van, pl az, hogy bármilyen más olaj is higroszkópos, csak jobban.

Egy biztos: ha a fékolaj beszáradós fajta lenne, az marha nagy gáz lenne.